ساخت پریسکوپ با لوله PVC

ساخت پریسکوپ با لوله PVC

آیا در مورد زیردریایی‌ها اطلاعاتی دارید؟ بی‌تردید می‌توان این ساخته دست بشر را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های صنعت دانست. امروز تعداد فراوانی از آنها در عمق آبهای دریاها و اقیانوس‌ها، همچون موجوداتی عجیب اما قدرتمند در حال تردد هستند. زیردریایی‌های امروزی با نسل‌های گذشته‌شان، تفاوت‌های اساسی دارند. شاید مهم‌ترین تفاوت موجود در زیردریایی‌هایی که امروزه توسط کشورهای توسعه‌یافته و قدرتمند ساخته می‌شوند، منبع سوختی آنهاست. چرا که حالا دیگر بسیاری از آنها با سوخت اتمی کار می‌کنند. شاید شما هم این نکته را می‌دانید که هر کشوری که این گونه از زیردریایی‌ها را در اختیار دارند، گویی به قدرتی وصف‌ناشدنی در یافته‌اند. اما فارغ از تمامی این اطلاعات، یکی از مهم‌ترین اجزای موجود در زیردریایی‌ها، وسیله‌ای است که سرنشینان آنها می‌توانند با استفاده از آن سطح آب را ببینند. اصلا آیا تابحال به این فکر کرده‌اید که سرنشینان زیردریایی‌ها چگونه می‌توانند فضای خارج از زیردریایی یا سطح آب را تماشا کنند؟ البته که شاید در زیردریایی‌های نسل حاضر، رصد کردن سطح آب با وسیله دیگری و یا روش متفاوت‌تری انجام می‌شود. اما در نمونه‌های قدیمی این موجود غول‌پیکر، همانطور که بسیاری از شما نیز در فیلم‌های سینمایی تماشا کرده‌اید، وسیله‌ای وجود داشت بنام “پریسکوپ”. چیزی شبیه تلسکوپ که یک نفر از سرنشینان زیردریایی با استفاده از آن می‌توانست جهان خارج از زیردریایی در سطح آب را مشاهده کند. حال در پست آموزشی امروز ما نیز قصد داریم تا روش ساخت پریسکوپ با لوله PVC را آموزش دهیم.

در یکی از درس‌های کتاب علوم دوران مدرسه ما در مقطع ابتدایی، نحوه کارکرد این دستگاه را به ما آموزش می‌دادند. از اینرو به ما تکلیف شد که یک نمونه پریسکوپ را برای آشنایی عملی با نحوه کار این اختراع علمی، بسازیم. آنچه که در خاطر دارم این است که تمامی دوستان همکلاسی همچون خود من، این دستگاه را با استفاده از تخته‌های چوبی طراحی کرده و ساخته بودند. حال ما قصد داریم که برای پست آموزشی امروز ویدیویی را بارگذاری کنیم که در آن شیوه ساخت پریسکوپ با لوله PVC را آموزش می‌دهد.

البته می‌باید بخاطر داشته باشیم که کاربرد این وسیله تنها محدود به زیردریایی‌ها نیست و می‌تواند در موارد دیگری نیز به کار آیند. به عنوان مثال شاید بخواهید از پشت یک دیوار بلند را بدون استفاده از نردبان ببینید. البته بصورت کاملا مجاز و قانونی. در این صورت است که استفاده از یک پریسکوپ کاملا به کار خواهد آمد. پس دست کم برای ساخت یک کاردستی متفاوت هم که شده، شروع به ساخت پریسکوپ با لوله PVC کنید.

ساخت پریسکوپ با لوله PVC-تلسکوپ- زیردریایی-کاردستی

وسایل مورد نیاز برای ساخت پریسکوپ با لوله PVC به شرح زیر است:

  • لوله PVC با تمامی متعلقات و اندازه‌هایی که در ویدیو خواهید دید.
  • دو تکه آینه دایره‌ای شکل

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم