انواع دیسک برش مینی فرز

انواع دیسک برش مینی فرز

انواع دیسک برش مینی فرز

انواع دیسک برش مینی فرز : بطور کلی در توضیح دیسک های برش مخصوص مینی فرز می توان اینطور عنوان نمود که دیسک هایی هستن در ابعاد مختلف عموما با قطر داخلی 22 یا مهره دار که برای برش متریال های متنوع جهت اتصال به دستگاه مینی فرز تهیه و تولید می شوند .
در واقع ایندیسک های برش مینی فرز بعد از اتصال به مینی فرز با سرعت بسیار بالا ( حدود 13000 دور در دقیقه ) می چرخند و بواسطه همین چرخش عملیات برش متریال مورد نظر را انجام می دهند .
از مینی فرز در مصارف مختلفی استفاده می شود که با توجه به نیاز کاربر برای برش زدن ، دیسک های متنوعی تولید و در دسترس کاربران قرار می گیرد . بطور مثال می توان به انواع برش های کاشی و سرامیک و سنگ و آهن ، برداشتن لایه ای از سطح فلزات ، پاک کردن زنگ زدگی و تیز کردن ابزار قدیمی و … اشاره نمود .

با ما در ادامه این مقاله با معرفی دیسک های مختلف مینی فرز و معرفی کارکرد و کاربرد هر کدام به صورت جداگانه همراه باشید .

انواع دیسک برش مینی فرز :

دیسک استیل بر

همانطور که از نام این مدل دیسک مشخص می باشد این مدل دیسک برای برش و همچنین لایه برداری از فلزات سخت نظیر استیل ( در ضخامت کم) استفاده می گردد . باید توجه داشت که استیل بر ها از کمترین ضخامت ممکن بین سایر دیسک های مینی فرز برخوردار ( نهایت 2 میلی متر ) هستند . این مدل در برندهای متنوعی در بازار امروزی تولید و توضیع می گردد .

دیسک چوب بر

این مدل دیسک همانطور که از نام آن مشخص است برای برش چوب در مدل های متنوعی تولید می‌شوند . شکل ظاهری این مدل دیسک بصورت دنده ای می باشد و در سر این دنده ها از کارباید استفاده گردیده . دلیل استفاده از کارباید سخت تر بودن جنس آن می باشد و در نتیجه برش چوب بسیار دقیق تر و تمییز تر صورت می گیرد .
در هنگام خرید این مدل دیسک ها توجه داشته باشید که تعداد دندانه زیاد به معنای برش تمییز تر و باربرداری کمتر می باشد و تعداد دندانه کمتر در زمینه ی باربرداری بیشتر به کاربر کمک می نماید .

انواع دیسک برش مینی فرز چوب بر

دیسک های الماسه

از این مدل دیسک ها برای برش سنگ و سرامیک و کاشی و مصالح بنایی استفاده می گردد . به دلیل قرارگرفتن دانه‌های الماسه بر روی دیسک قدرت و مقاومت بسیار مناسبی در ایجاد برش‌هایی چنین دارند.

دیسک آهن بر و دیسک پروفیل بر

در رابطه با صفحه های پروفیل بر می توان اینطور عنوان نمود که از پر مصرف ترین انواع صفحه برش فرز می باشد و برای برش صفحه های پروفیلی استفاده می شود. از این صفحه در ساخت و برش قوطی، لوله و پروفیل های ساختمانی استفاده های متعددی می گردد.
این مدل دیسک برای برش دادن مواد فولادی و شکل دادن به آنها استفاده می‌گردد . ضخامت این مدل دیسک از 1.5 میل تا 3 میلی متر می باشد .

انواع دیسک برش مینی فرز استیل بر

دیسک برش گرانیت و سرامیک

این مدل دیسک ها همانطور که از نام آنها پیداست برای برش گرانیت و سرامیک استفاده می گردند . باید توجه داشت که صفحه های سرامیک و گرانیت بر تقریباً هر کاری را که دیسک های فلپ می تواند انجام دهند، انجام می دهند. با این تفاوت که آنها می توانند به دلیل ساختار سرامیکی خود، عمل برش را بدون خطر گرم شدن بیش از حد انجام دهند. و در این مدل برش زدن ها از مقاومت بالاتری برخوردار می باشند .

انواع دیسک برش مینی فرز چوب بر

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.