انواع دیسک سایشی مینی فرز

انواع دیسک سایشی مینی فرز

انواع دیسک سایشی مینی فرز

انواع دیسک سایشی مینی فرز : امروزه با ورود تکنولوژی و دستگاه های متنوع انجام اموری که در گذشته بسیار سخت و دشوار بوده ، می توان گفت که بسیار راحت تر گردیده است . در واقع می توان گفت ورود دستگاه های مختلف با کارایی های متنوع در زندگی امروزی کارها و فعالیت ها با سرعت بیشتر و انرژی کمتر صورت می گیرد . یکی از این ابزارهای کارآمد سنگ فرز می باشد که با اتصال دیسک و سنگ های متنوع بر روی آن عملیات سایش و برش با سرعت بیشتری صورت می گیرد . در مقاله امروز تارنمای آکرومارکت نیز سعی بر این داریم که انواع دیسک های سایشی که بر روی مینی فرز نصب می گردد را معرفی نماییم .در رابطه با این مدل دیسک های سایشی می توان اینطور عنوان نمود که هر گاه نیاز به سایش ، صاف کردن ، لبه گیری و … فلز ، سنگ ، چوب و … را داشته باشیم به این مدل دیسک ها نیاز پیدا خواهیم کرد .
در رابطه با این مدل دیسک ها و فلاپ ها باید توجه داشته که هر دیسک دارای یک ترکیب ساینده منحصر به خود می باشد که از دانه ها و یک عامل پیوند دهنده تشکیل شده است که هر کدام بسته به نوع کارکرد خود از دانه بندی ریز و درشت ، پر تراکم و کم تراکم تهیه و تولید می گردند .

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید .

دیسک های فلاپ سنباده

این مدل دیسک سایشی از چندین لایه ورقه های ساینده روی هم پوشانده شده به نام فلپ ساخته شده است که به ما در امر سنباده زنی کمک بسزایی می نماید . این مدل فلاپ ها در بازار امروزی در گرید های متنوعی ( 40 ، 60 ، 80 ، 100 ، 120 ) موجود می باشد که گرید های پایین برای بار برداری بیشتر در امر سایش استفاده می گردد .
در واقع درباره کارایی این محصول می توان اینطور عنوان نمود که هر گاه نیاز به رفع عیوب جزئی از روی سطوح را داشتید می توانید سراغ این محصول پر مصرف بروید و با آن زنگ زدگی را از بین ببرید و سطح را جلا دهید. همچنین، اگر کارهای سایش جزیی وجود دارد که نمی توانید با استفاده از یک دیسک ساب معمولی از پس آنها برآیید، ممکن است دیسک فلاپ یا فلپ کمک شایانی به شما نماید .

دیسک ساب یا سنگ سنباده

در رابطه با این مدل دیسک سایشی می توان اینطور عنوان نمود که تشکیل شده از میلیون ها دانه ریز که به یکدیگر پیوند خورده‌اند می باشد ، این ذرات ریز به هنگام تولید این محصول در بستری از چسب و رزین قرارمی‌گیرد و ساختار قدرتمندی را برای پولیش و ساب سطوح متنوع ایجاد می نماید . این مدل دیسک در ضخامت های متنوعی تولید می شود که هر کدام متناسب با کارایی خود دانه بندی متفاوتی نیز دارند .
در واقع باید توجه داشت که این مدل دیسک با تعداد دانه‌های ریز و سایشی به کار رفته در آن اندازه گیری می‌شود هر چه دانه بندی این محصول ریز باشد به هنگام عملیات سایش بار کمتری برداشته و هر چه دانه بندی این محصول درشت باشد ، بار بیشتری از جنس مورد نظر بر می دارد .
در رابطه با کارایی این محصول می توان به برداشت بار و پولیش قطعاتی نظیر انواع فلزات و همچنین مناسب برای ساب زدن و لبه گیری در تمامی مراحل انجام کار با فلزات اشاره نمود .

فلاپ پشت کرک دار

ساختار این مدل فلاپ بدین صورت می باشد که بواسطه قسمت رزوه شده خود بر روی مینی فرز نصب می گردد و ورق های سنباده کرک دار ( در گرید های متنوع ) بدون نیاز به چسب بر روی آن نصب می گردد و از آن در عملیات سایش چوب استفاده بسزایی می نمایند . این محصول در قطر های متنوعی متناسب با نیاز کاربران در بازار امروزی به فروش می رسد و همچنین دنباله فلزی ای نیز جهت نصب این محصول بر روی دریل تعبیه شده است .

فلاپ نگرو

این محصول دارای بافتی مشبک و زبر می باشد که از آن برای زدودن رنگ از روی عموما سطح چوبی استفاده می شود . در بازار امروزی این محصول هم به صورت فلاپ و هم بصورت مهره دار عرضه می گردد .
در واقع می توان اینطور عنوان نمود که نگرو یک پاک کننده رنگ سطوح چوبی می باشد که بدون اینکه سطح مورد نظر خرد و خورده شود عملیات زدودن رنگ را انجام می دهد .

فرچه ها سیمی دیسکی و کاسه ای

این دسته از محصولات در مدل های متنوعی تهیه و تولید می شوند که کارایی تمامی آنها زدودن رنگ و برجستگی از روی سطوح فلزی می باشد .
از دیگر مثال های کارایی این محصول می توان به لبه های برش خورده بسیاری از فلزات اشاره نمود که دارای موج ها و ناهمواری هایی می باشد که می توان با استفاده از این مدل فرچه سیمی مسی پردازش شده و صاف شوند تا برای عملیات جوشکاری مناسب باشند.
از انواع مدل های این محصول می توان به کاسه ای افشان و بافته ، تخت افشان و بافته در سایزهای متنوع اشاره نمود . این محصول در رابطه با نحوه اتصال به مینی فرز نیز در دو مدل مهره دار و فلاپ قابل تهیه و استفاده می باشد .

فلاپ نمدی

این مدل همانطور که از نماش نمایان می باشد از جنس نمد می باشد و در بازار امروزی هم بصورت مهره دار و هم فلاپ قابل تهیه می باشد . از این مدل فلاپ جهت پرداخت انواع فلزات استفاده می گردد . مدل نمد بکار رفته در این فلاپ ، نمد فشرده می باشد که هم بصورت پره ای و هم بصورت تخت در بازار موجود می باشد .

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.