ساخت دراور مقوایی (2)

ساخت دراور مقوایی- کاردستی-مبلمان منزل-کمد مقوایی-بازیافت زباله-مقوا کارتن-جنگل‌زدایی

ساخت دراور مقوایی (2)

از همان ابتدای تاریخ، چوب یکی از مهم‌ترین عناصر مورد استفاده در دست بشر بود. بعد از آنکه انسان‌های اولیه از میان غارها بیرون رفت، از شکارگری دست برداشت و کشاورزی و برزگری را پیشه خود ساخت، نیاز به سرپناهی داشت تا او را در این زندگی جدید، سرپناه باشد. انسانی که تا پیش از این به دلیل زندگی در غارها و پناه سنگ‎‌ها و صخره‌ها، دغدغه‌ای از جانب ناملایمات طبیعت احساس نمی‌کرد، به یکباره و با مشاهده آسمان بر فراز سر خود به فکر ساخت مسکن افتاد. اما چگونه و با چه وسیله‌ای؟ بعد از اندکی کشف و شهود و اندوختن تجربه کافی، چوب را بهترین گزینه برای برپاساختن منزل و ماوای خود یافت. پس الوار بر الوار نهاد و کنده‌ها بر کنده‌ها استوار نمود، تا خانه‌اش را به زیر آسمان برپا کرد. اما داستان چوب و نیاز ما انسان‌ها به آن تا به امروز هم امتداد یافته است. نیازی که بسیاری از جنگل‌ها گستره بر کره خاکی را در طی قرون و اعصار به کام خویش کشاند. حال ما مانده‌ایم جنگل‌هایی که گویی سرابی بیش نبوده و نیستند. چرا که در آنی و لحظه‌ای، هکتارها جنگل از روی زمین محو می‌شوند. به همین دلیل، روزگاری از راه رسیده است که دیگر نمی‌توان چونان گذشته‌ها با گشاده‌دستی، تیغ بر پیکر جنگل‌ها و دختان نهاد و پهنه پهنه بر گستره کویرها و بیابان‌ها افزود. حالا دیگر می‌بایست به فکر ساخت ابزار و ادوات مورد نیاز‌مان با استفاده از مواد بازیافتی بود. به عنوان مثال ساخت دراور مقوایی.

طی سالیان اخیر از جانب دولت‌ها و سازمان‌های مربوطه، سیاست‌هایی طراحی شده است که بواسطه آنها زباله‌های تولید شده به دست انسان‌ها، طی یک فرایند منظم و دقیق، دوباره به چرخه تولید و مصرف باز‌گردانده می‌شود. مقواکارتن هم نمونه مفید و پرکاربردی است که بواسطه بازیافت زباله‌ها، تولید می‌شود. حالا دیگر کارتن‌های مقوایی نه تنها نقش عمده‌ای را در زندگی ما ایفا می‌کنند که حتی جایگزین مناسبی هم برای چوب و جعبه‌های چوبی محسوب می‌شوند. به همین دلیل ساخت دراور مقوایی می‌تواند پیشنهادی باشد در راستای حفاظت از جنگل‌ها و درختان‌شان.

اگر جزو همراهان همیشگی ما باشید مشاهده کرده‌اید که پیش از این نیز ویدیوهایی در بخش آموزشی تارنمای آکرومارکت بارگذاری شده‌اند که شیوه ساخت انواع و اقسام وسایل مقوایی را آموزش می‌دهند. از اینرو برای پست آموزشی امروز نیز، ویدیویی را در نظر گرفته‌ایم که شیوه ساخت دراور مقوایی را در ابعاد واقعی و کاربردی آموزش می‌دهد.   

ساخت دراور مقوایی-کاردستی-مبلمان منزل-کمد مقوایی-بازیافت زباله-مقوا کارتن-جنگل‌زدایی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم