ساخت شمعدان با قوطی نوشابه

ساخت شمعدان با قوطی نوشابه

ساخت شمعدان : به طور حتم تا حالا مشاهده کرده اید در عروسی ها از آینه و شمعدان استفاده می گردد . این آینه و شمعدان نماد چیست ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید ؟
بنا به صحبت هایی که از دیرباز نثل به نثل پبچیده آینه مظهر روشنایی است و شمعدانهایی که در دو طرف آینه قرار می‌گیرند نماد سربازهایی هستند که از زندگی عروس و داماد نگهبانی می‌کنند.
آینه در بالای سفره، روبه‌روی عروس و داماد قرار داده می‌شود تا آنها یکدیگر را در آینه ببینند و دل‌هایشان نسبت به هم ،همانند آینه صاف و زلال باشد .
یک جفت شمعدان که در دو طرف آینه قرار می‌گیرند، شمع‌های روشن شمعدان‌ها نمایانگر روشنایی و گرمی پیوند عقد بین عروس و داماد است.
حال شما فکر کنید می توانید با بازیافت وسایل اطرافتان مانند قوطی نوشابه دست به ساخت شمعدان بزنید .
و این وسیله دور ریز که مدت زیادی طول می کشد تا تجزیه گردد را به یک محصول تازه و کاربردی با استفاده از هوش ، نبوغ و خلاقیتتان تبدیل کنید .
اما معنی واژه ی بازیافت چیست ؟ بازیافت به معنی استفاده از مواد مصرف شده برای تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر است، مثل ساخت کاغذ تازه از کاغذهای باطله و غیر قابل استفاده.
امروزه صنعت بازیافت در اکثر کشورهای پیشرفته‌ی جهان از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. همچنین هزینه‌ی زیادی، اعم از نیروی انسانی و انرژی صرف بازیافت میگردد قوطی های نوشابه چه فلزی چه پلاستیکی در این چرخه از اهمیت بسزایی برخوردارند.
استفاده‌ی دوباره از این قوطی‌ها و ساخت اشیاء زینتی و کاربردی از آنها باعث صرفه جویی در هزینه‌ی بازیافتشان خواهد گردید.

در این نوشته از نوشته های آموزشی صنایع دستی و دست سازه های آکرومارکت قصد داریم به ساخت  شمعدان با قوطی نوشابه بپردازیم
این شمعدان با استفاده از قوطی های خالی نوشیدنی ها ساخته میشود و همانطور که در تصویر خواهید دید نور بسیار زیبایی را از خود متصاعد می‌کند.

 

ساخت شمعدان - دست ساز - هنر دست - آکرومارکت - صنایع دستی

ویدئوی آموزشی :

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم