ساخت شمعدان با قوطی نوشابه

ساخت شمعدان با قوطی نوشابه

ساخت شمعدان : به طور حتم تا حالا مشاهده کرده اید در عروسی ها از آینه و شمعدان استفاده می گردد . این آینه و شمعدان نماد چیست ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید ؟
بنا به صحبت هایی که از دیرباز نثل به نثل پبچیده آینه مظهر روشنایی است و شمعدانهایی که در دو طرف آینه قرار می‌گیرند نماد سربازهایی هستند که از زندگی عروس و داماد نگهبانی می‌کنند.
آینه در بالای سفره، روبه‌روی عروس و داماد قرار داده می‌شود تا آنها یکدیگر را در آینه ببینند و دل‌هایشان نسبت به هم ،همانند آینه صاف و زلال باشد .
یک جفت شمعدان که در دو طرف آینه قرار می‌گیرند، شمع‌های روشن شمعدان‌ها نمایانگر روشنایی و گرمی پیوند عقد بین عروس و داماد است.
حال شما فکر کنید می توانید با بازیافت وسایل اطرافتان مانند قوطی نوشابه دست به ساخت شمعدان بزنید .
و این وسیله دور ریز که مدت زیادی طول می کشد تا تجزیه گردد را به یک محصول تازه و کاربردی با استفاده از هوش ، نبوغ و خلاقیتتان تبدیل کنید .
اما معنی واژه ی بازیافت چیست ؟ بازیافت به معنی استفاده از مواد مصرف شده برای تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر است، مثل ساخت کاغذ تازه از کاغذهای باطله و غیر قابل استفاده.
امروزه صنعت بازیافت در اکثر کشورهای پیشرفته‌ی جهان از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. همچنین هزینه‌ی زیادی، اعم از نیروی انسانی و انرژی صرف بازیافت میگردد قوطی های نوشابه چه فلزی چه پلاستیکی در این چرخه از اهمیت بسزایی برخوردارند.
استفاده‌ی دوباره از این قوطی‌ها و ساخت اشیاء زینتی و کاربردی از آنها باعث صرفه جویی در هزینه‌ی بازیافتشان خواهد گردید.

در این نوشته از نوشته های آموزشی صنایع دستی و دست سازه های آکرومارکت قصد داریم به ساخت  شمعدان با قوطی نوشابه بپردازیم
این شمعدان با استفاده از قوطی های خالی نوشیدنی ها ساخته میشود و همانطور که در تصویر خواهید دید نور بسیار زیبایی را از خود متصاعد می‌کند.

 

ساخت شمعدان - دست ساز - هنر دست - آکرومارکت - صنایع دستی

ویدئوی آموزشی :

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.