ساخت مدادتراش برقی

ساخت مدادتراش برقی

یکی از وسایلی که در دوران درس و تحصیل بسیار مورد استفاده ما دانش‌آموزان قرار می‌گرفت، مدادتراش بود. مدادتراش‌هایی که حالا برای ما با میزان فراوانی از احساس نوستالژیک همراه است. شاید یکی از ماندگارترین خاطرات همه ما دانش‌آموزان دهه‌های 60 و 70 در مدرسه، ایستادن در پای سطل زباله کلاس درس و تراشیدن مداد‌های‌مان هنگام درس دادن معلم‌ها بود. در اصل تراشیدن مدادها بهانه‌ای بود برای ترک میز و نیمکت‌مان و داشتن یک تفریح کوچک در فضای بسته کلاس. با فرارسیدن ماه مهر و قرارگرفتن در آستانه بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان تمامی نوشت‌افزاری را که در طول یک سال تحصیلی مورد نیازشان قرار می‌گیرد را تهیه می‌کنند. یکی از این نوشت‌افزارها مدادتراش‌هایی است در رنگ‌ها و شکل‌های گوناگون و متفاوت. در این میان، جدای از مدادتراش‌های کوچکی که با چرخاندن مداد در آنها، فرایند تراشیدن انجام می‌شد، ماشین‌های مدادتراشی هم وجود داشت (که البته هنوز هم وجود دارند) که به پایه میز تحریر نصب و چرخاندن یک دسته کار تراشیدن مداد را به سرعت و زیبایی انجام می‌داد. ماشین‌های مدادتراش همچون سایر لوازم‌التحریر مورد استفاده دانش‌آموزان، به مرور زمان دچار تغییرات و دگرگونی شدند. بگونه‌ای که امروزه با نمونه‌های متفاوت و رنگارنگی از این ماشین‌های مدادتراش مواجه هستیم. در کنار تمامی این نوشت‌افزارهایی که این روزها در فروشگاه‌ها یافت وجود دارند و معمولا از قیمت گزافی هم برخوردارند، ایده‌ای هم وجود دارد که تلاش می‌کند دانش‌آموزان را به ساخت برخی از وسایل مرود نیازشان تشویق کند. یکی از این موارد ساخت مدادتراش برقی در کم‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه است.

پیش از این در بخش آموزشی تارنمای آکرومارکت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، نمونه‌هایی از ویدیوهای آموزش ساخت نوشت‌افزارها را بارگذاری کرده‌ایم. ویدیویی‌هایی که آموزش ساخت نمونه‌هایی از کاربردی‌ترین لوازم‌التحریر را ارائه و به میزان زیادی در هزینه‌های خانواده‌هایی که بچه‌های‌شان دانش‌آموز هستند، صرفه‌جویی می‌کنند. حال با آموزش ساخت مدادتراش برقی، یک بار دیگر شما را به ساخت یک وسیله کاربردی برای دانش‌آموزان خانواده‌تان ترغیب می‌کنیم.

در ساخت مدادتراش برقی، کم‌ترین ابزار و وسایل ممکن به کارگرفته شده و شما می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به ساخت مدادتراش برقی بپردازید. تنها کافی ابزار و ادوات مورد نیاز را مهیا کرده، سپس به ساخت مدادتراش برقی بپردازید.

ساخت مدادتراش برقی- لوازم‌التحریر-نوشت‌افزار-کاردستی-نوستالژی-ماشین مدادتراش

وسایل مورد نیاز در ساخت مدادتراش برقی عبارتند از:

  • یک عدد آرمیچر گیربکس‌دار 12ولت
  • یک عدد مدادتراش معمولی پلاستیکی
  • باطری 9ولت کتابی
  • مقدار مورد نیاز مقواکارتن
  • دوتکه سیم روکش‌دار
  • چسب گرم

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (5)

  • محیا پاسخ

    عالی بود ممنونم از شما

    بهمن 29, 1397 در 12:00 ب.ظ
  • لیا پاسخ

    عالی بودددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

    فروردین 11, 1398 در 10:47 ب.ظ
  • اميد اميني کيا پاسخ

    به این سایت مراجعه کنید:
    http://oak86.blogfa.com/

    بهمن 13, 1398 در 4:04 ب.ظ
  • محمد حمیدی پاسخ

    سلام میخواستم بدونم آرمیچر گیربکس حتما ۱۲ ولت باشه بعدش این شکل باشه اون یکی شکل که فقت صافه زرد گیربکس هم میشه
    ممنون میشم جواب سوال من را بدهید

    فروردین 22, 1399 در 9:45 ب.ظ
  • Hamid Reza پاسخ

    سلام میخواستم بدونم آرمیچر گیربکس حتما ۱۲ ولت باشه بعدش این شکل باشه اون یکی شکل که فقت صافه زرد گیربکس هم میشه
    ممنون میشم جواب سوال من را بدهید

    فروردین 22, 1399 در 9:47 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم