ساخت ربات زمین شوی

ساخت ربات زمین شوی

تاریخ اولیه ربات به زمانی بازمیگردد که ریاضیدان یونانی با نام ارخوطس، موفق به ساخت پرنده مکانیکی ای شد که با استفاده از بخار حرکت می‌کرد.بنا به شواهدات تاریخی این اولین تلاش انسان برای رسیدن به رویای ساخت موجود هوشمند و ساخت ابزار اتوماتیک بود. بخش عمده کارها در رباتیک، در قرن بیستم صورت پذیرفت که هم در داستان و هم در زندگی واقعی به سرانجام رسید. در سال ۱۹۲۱، نویسنده‌ای از چک، با نام کارل کاپِک، نمایشنامه “کارخانه ربات‌سازی روسوم” را نوشت. ربات، کلمه‌ای است در زبان چک، که به معنای کار اجباری است. اولین بار اصطلاح «ربات»، به طور رسمی در این نمایشنامه مورد استفاده قرار گرفت.
آیزاک آسیموف، قوانین سه‌گانه رباتیک را برای تبیین این موضوع که به چه چیزهایی ربات می‌گوییم و به چه چیزهای خیر، آورد. او یک دانشمند نیست، نویسنده‌ای است که داستان‌های کوتاه متعددی را درباره ربات‌ها نوشته است. قوانین سه‌گانه : ربات نباید با ارتکاب یا خودداری از انجام عملی باعث آسیب‌دیدن یک انسان شود. ربات باید از فرمان‌های انسان‌ها تبعیت کند. ربات باید وجود خود را حفظ کند.

در سال 1940 شرکت وستینگ هاوس اولین ماشین الکترومکانیکی که شاید بتوان به عنوان اولین ربات از آن نام برد را ساخت . در آن زمان ( قریب به 76 سال پیش ) کمتر کسی فکر می‌کرد در مدت کوتاهی ربات‌ها آنقدر پیشرفت کنند که جاگزین انسانها در کارخانه‌جات شوند.

 

اسپارکو – اولین ربات شرکت وستینگ هاوس

با پیشرفت الکترونیک و ورود محاسبه‌گرها و کامپیوترها به صنعت رباتیک ، بشر توانست رباتهایی به مراتب باهوشتر و باکارایی بالاتری بسازد.

پیشرفت رباتها تا جایی ادامه پیدا کرد که این ماشینهای غول پیکر آهنین را که اعضای دائمی و جدانشدنی کارخانجات شده بودند را به خانه‌ها کشانید ، امروزه شاهد رباتهای شیشه‌پاک‌کن , جاروب‌کن , زمین شوی و… در کشورهای پیشرفته هستیم گرچه استفاده از رباتها در زندگی روزمره‌ی مان هنوز فراگیر نشده اما به جرات میتوان گفت در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور این موجودات در زندگی خود خواهیم بود.

در این قسمت قصد داریم به آموزش یک دستگاه زمین شوی بپردازیم که در عین سادگی ، می‌تواند سر آغازی باشد برای علاقه مندان به علم رباتیک .

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • رنو مگان پاسخ

    ممنون

    اردیبهشت 5, 1398 در 6:32 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم