ساخت سنباده نواری با دریل

ساخت سنباده نواری با دریل

ساخت سنباده نواری با دریل : در نوشته های گذشته درباره ی تاریخچه سنباده و انواع آن به اختصار توضیحاتی داده شد.
اما اهمیت این ابزار در صنعت آنقدر زیاد است که نمیتوان فقط به یک نوع آن بسنده کرد ، این دستگاه های سنباده جهت انجام کارهای مختلفی ساخته و تولید می شود.

دو نوع دستگاه سنباده نواری ، ثابت و دستی

برای مثال صافکارها از سنباده های لرزان و چرخان استفاده میکنند، نجار ها اغلب از سنباده های نواری دستی استفاده میکنند و در آهنگری ها از فلاپ های سنباده و همچنین سنباده های نواری ثابت استفاده میکنند.
البته ما بر اساس نیازمان در تولید سراغ ماشین آلات می رویم ، به عنوان مثال در قطعه ای که گونیا بود آن مهم است استفاده از سنباده ی فلاپ کاربردی ندارد و باید از سنباده نواری با میز 90 درجه استفاده کرد.

استفاده از سنباده نواری دستی در نجاری

در این نوشته قصد داریم به به ساخت یک سنباده نواری که از دریل جهت حرکت سنباده استفاده میکند بپردازیم .

سازنده همانطور که در ویدئو مشخص است با در کنار هم قراردادن قطعات چوبی که با استفاده از گردبر و دریل ، گرد بریده شده، دو غلطک چوبی جهت چرخاندن سنباده می سازد.

لینک خرید گردبر چوب

غلطک ساخته شده از گردبرکردن چوب

بدنه ی کار توسط دو نبشی آهنی به میز پیچ شده همچنین با استفاده از دو عدد پیچ و مهره کشش سنباده را تنظیم میکند.

یکی از قسمت های مهم در این سازه ، حلقه کردن سنباده نواری می باشد. همانطور که در ویدئو مشخص است سازنده با استفاده از یک نوار کتان و چسب قطره ای این کار را انجام میدهد ، که صحیح نیست !!!!!
حلقه ی سنباده نباید خشک و سخت باشد باید نرم روی غلطک ها حرکت کرده و انعطاف پذیر باشد. زیرا همانطور که در ویدئو نیز مشخص است وقتی به قسمت چسب خورده میرسد به کار و غلطک ها ضربه زده و باعث لرزش می شود. ازین رو جهت حلقه کردن سنباده اغلب یک قسمت سنباده را می تراشند تا مواد سنباده کامل از بین برود سپس با استفاده از چسب های مخصوص آن را بصورت حلقه در میاورند . ( در آینده آموزش حلقه کردن سنباده بصورت مجزا قرار خواهیم داد )
در ادامه نحوه ی ساخت سنباده نواری با دریل را خواهید دید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (3)

  • محبوب قدیری پاسخ

    با سلام وخسته نباشید
    حقیقتا من سایت شما را از پارسال می شناسم واز بابت اجناس خوب وبا کیفیت از جنابعالی تشکر می کنم اما بنده اسباب بازی درست نمی کنم وسفارش می گیرم ابزار درست می کنم که با ان ابزار استفاده کنند اما به خاطر گرانی سفارش من خیلی پایین امده در ضمن بنده از شما یک راهنمایی میخام فقط مشکل من بابت منبع تغذیه می باشد از پاور کامپیوتر.درست می کنم اما مشکل امپر داره لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر البته سرعین هم تشریف اوردی در خدمتیم

    دی 6, 1401 در 3:30 ق.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      با سلام و احترام خدمت شما استاد گرامی – ممنون از شما باعث افتخار ماست و خوشحالیم که از فروشگاه خودتون راضی بودید من و همکارانم در بخش تامین کالا و فروش همیشه سعیمون بر این بوده که رضایت مشتری رو جلب کنیم و تا حد امکان ( امکانات بازار ایران ) اجناس مرغوب در اختیار مشتریان خوبمون قرار بدیم ، امیدواریم بتونیم همیشه این روند رو حفظ کنیم . از دعوت شما هم بسیار بسیار سپاسگزاریم .
      در رابطه با تغذیه مشکلی که با موتور ها معمولا به وجود میاد جریان هجومی هست ، و تغذیه ها هم طبعا محافظ جریان دارند و قطع میکنند بلافاصله – برخی از کنترلر های دور موتور این مشکل رو حل میکنند و بعضا هم میشه با دیود و خازن این مشکل رو حل کرد – اگر حداکثر جریان مصرفیتون رو هنگام اتصال اندازه گیری کنید شاید بتونم مداری معرفی کنم و بیشتر راهنماییتونم .

      دی 6, 1401 در 5:20 ق.ظ
  • امیر پاسخ

    بسیار عالی خیلی خوب بود

    بهمن 13, 1402 در 5:52 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.