ساخت دستگاه سنباده زن سیلندری

سنباده زن سیلندری

ساخت دستگاه سنباده زن سیلندری

تاریخچه سنباده
ساخت دستگاه سنباده زن سیلندری :
اولین نمونه ثبت شده از کاغذ سنباده در قرن سیزدهم چین بود که پوسته های خرد شده، دانه ها و ماسه با استفاده از صمغ طبیعی به پوست چسبانده شدند. در انجیل ، پادشاه سلیمان به استفاده از یک ماده ساینده خاصبه نام شامیر اشاره کرده است که به شاه کمک میکند ا معبد خود را بسازد (مثل برش سنگ‌های بزرگ) بدون استفاده از ابزار آهنی، زیرا معبد قرار بود مکانی برای صلح باشد و آهن در جنگ استفاده می شود.

پوست کوسه (فلس های پلاکوئید) نیز به عنوان ساینده استفاده می شده است و فلس های خشن کولاکانت Coelacanth ( نوعی ماهی ) برای همین منظور توسط بومیان کومور استفاده می شده است .

در ژاپن گیاه دم‌اسب صحرایی به صورت جوشانده و خشک، به عنوان یک ماده صیقل دهنده سنتی، نرمتر از کاغذ سنباده استفاده می شود.

کاغذ شیشه ای در سال 1833 در لندن توسط جان اوکی ساخته شد ، که شرکت او تکنیک ها و فرآیندهای چسبندگی جدیدی را توسعه داده بود و امکان تولید انبوه را فراهم می کرد. فریت شیشه ای دارای ذرات لبه تیز است و به تیز و برنده است در حالی که دانه های ماسه صاف می شوند و به عنوان یک ساینده خوب عمل نمی کنند. کاغذ سنباده ارزان اغلب به عنوان کاغذ شیشه ای شناخته می شد.

در سال 1921، 3M یک کاغذ سنباده با ماسه کاربید سیلیکون و یک چسب و کاغذ ضد آب اختراع کرد این کاغذ هم خشک و هم با آب قابل استفاده بود و این امکان ، استفاده آن را با آب را فراهم می کرد، که به عنوان روان کننده عمل می کرد. و اولین کاربرد آن در رنگ زدایی خودرو بود. منبع ویکی پدیا

کاغذ های سنباده در گرید های مختلف

در ساخت مدرن این محصولات، شن و ماسه و شیشه با سایر ساینده ها مانند اکسید آلومینیوم یا کاربید سیلیکون جایگزین شده اند. معمولاً هنگام توصیف سنباده از نام ماده ساینده استفاده می شود، به عنوان مثال. “کاغذ اکسید آلومینیوم” یا “کاغذ کاربید سیلیکون”.

سنباده در صنعت کاربرد های فراوانی دارد ، از اندازه کردن قطعه مورد نظر گرفته تا صیقل دادن چوب و فلزات و همچنین جواهرات اعم از سنگها و کانی ها از کاربرد انواع و اقسام سنباده می باشد .

صنعتگران با توجه به قطعه مورد نظر خود و در واقع نیاز خود از سنباده های مختلفی استفاده میکنند .
از سنباده های نواری گرفته تا ورق های سنباده (پوساب) در گرید های مختلف و همچنین فلاپ سنباده و سنباده هایی که بصورت دیسک در بازار موجود است استفاده میکنند تا نیاز خود را برطرف سازند .

استفاده از سنباده روی چوب

ما نیز در این قسمت قصد داریم به ساخت یک دستگاه سنباده زن سیلندری بپردازیم که با استفاده از موتور 775 و سه نظام و موتورگیربکس دار شیشه بالابر ساخته می شود.

همانطور که مشخص است سازنده از سه نظام جهت اتصال سنباده استفاده کرده که این عمل کاملا اشتباه می باشد زیرا سه نظام جهت فشار های عمودی می باشد ، جهت فشار از جناحین استفاده از کولت پیشنهاد می شود و یا پولی تسمه و یاتاقان .

استفاده از سه نظام جهت اتصال سنباده

همچنین در نظر داشته باشید درصورتیکه میخواهید وسیله ای اینچنینی بسازید که فشار مستقیم ازاطراف روی شفت موتور است ، حتما باید از موتور 775 یا 795 و یا هر موتور دیگر بلبرینگی استفاده نمایید.

نقشه های این وسیله به گفته ی سازنده در وبسایت شخصی اش منتشر شده که متاسفانه این سایت وجود خارجی ندارد لذا در صورتیکه قصد ساخت این وسیله را دارید بدون نقشه و با خلاقیت خود باید این کار را بکنید .

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (2)

  • کورس انصاری پاسخ

    باسلام خدمت شما عزیزان آکرومارکت ممنون بخاطر گذاشتن فیلمهای آموزشی عالی وکاربردی همچنین معرفی کالاهی جالب وبدردبخور انشاالله درآینده بیشتر ازاین کالا ها دیده وخریده شود سربلند باشید وموفق.کورس انصاری

    دی 17, 1401 در 11:53 ب.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      با سلام و احترام و سپاس بیکران بر شما دوست عزیز و تشکر از همراهی و محبتی که به مجموعه ی ما دارید .

      دی 18, 1401 در 1:27 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.