تولید برق بوسیله ی ژنراتور بادی

تولید برق بوسیله ی ژنراتور بادی

تولید برق بوسیله ی ژنراتور بادی

آموزش تولید برق بوسیله ی ژنراتور بادی بهمراه ویدیوی آموزشی : همانطور که می‌دانید اتم‌ها از پروتون ، نوترون و الکترون تشکیل شده اند که عامل تولید برق نیز همین الکترون‌ها می‌باشند . نحوه بوجود آمدن جریان الکتریکی نیز وقتی اتفاق میوفتد که الکترون از اتم خود جدا شود و حرکت کند.
باید توجه داشت که همه مواد از اتم تشکیل شده‌اند ، پس در همه مواد برق هست ، فقط شما زمانی جریان برق را خواهید یافت که الکترون‌ها از اتم جدا شوند و از یک مکان به مکان دیگر حرکت کنند (جریان الکترون ها).همانطور که گفتیم ، همه مواد دارای برق هستند ، اما عناصری مانند مس ، نقره و طلا ، چون دارای الکترون‌های بسیار متحرک هستند ، به عنوان رسانای عالی برق شناخته شده اند.

باید در نظر داشت که استفاده از انرژی باد توسط انسان قدمت چندین ساله دارد .در ابتدایی‌ترین حالت از انرژی باد برای چرخاندن پره‌های آسیاب‌های بادی استفاده می‌کردند. نخستین توربین بادی تولیدکننده برق یک ماشین شارژ باتری بود که در سال ۱۸۸۷ توسط جیمز بلایث ساخته شد. پس از اون ، چارلز فرانسیس براش اولین توربین بادی خودکار را برای تولید برق در کلیولند در اوهایو ساخت.  در سال ۱۹۰۸، هفتاد و دو توربین بادی با توانایی تولید برق (بین ۵ تا ۲۵ کیلووات) در آمریکا فعال بودند. در اواسط سال ۱۹۴۱، اولین توربین بادی در کلاس مگاوات در ورمانت شروع به کار کرد شد.اولین توربین بادی متصل به شبکهٔ برق در بریتانیا در سال ۱۹۵۱ در جزایر اورکنی ساخته شد. رشد تولید برق از انرژی‌های نو درسال۲۰۰۶ در اتحادیه اروپا بیش از رشد تولید برق از منابع فسیلی بود.

در رابطه با آموزش امروز نحوه عملکرد ژنراتورها به صورت کلی اینچنین می‌باشد که هر گاه جریان مغناطیسی توسط یک سیم پیچ قطع شود در دو سر سیم پیچ اختلاف پتانسیل بوجود می‌آید . چنانچه این اتفاق بصورت مداوم تکرار گردد از این جریان می‌توان به عنوان الکتریسیته استفاده نمود .

امروز در تارنمای آکرومارکت سعی بر این داریم تا با شما همراهان همیشگی خود نحوه ساخت یک ژنراتور بادی جهت تولید برق را در قالب یک ویدیوی آموزشی جذاب را به اشتراک بگذاریم . شما می‌توانید با تهیه لوازم مورد نیاز که در قسمت پایین عنوان شده است این وسیله‌ی کاربردی در منزل بسازید . با ما در تماشای این ویدیوی آموزشی همراه باشید .

وسایل مورد نیاز برای ساخت ژنراتور بادی :

سیم لاکی ، ورق فلزی ، رزین ، بلبرینگ ، لوله فلزی ، لوله پلیکا ، آهن ربا ، پیچ و مهره ، سیم برق

ویدیوی آموزشی پیشنهادی : برای مشاهده آموزش ساخت ژنراتور برق کوچک کلیک کنید

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (4)

  • فردین پاسخ

    سلام
    خسته نباشید ممنون از کلیپ شما خیلی عالی و کاربردی بود. سوال داشتم . میخواستم ببینم الان این توربین بادی قدرت تولید برقش چند وات هستش؟ اگه بخواهیم 5000 وات تولید برق با توربین بادی داشته باشیم از آهن ربا با چه مشخصاتی و با چه مقدار سیم پیچ استفاده کنیم؟ممنون میشم جواب سوالمو بدید.

    تیر 16, 1400 در 8:00 ق.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      با سلام و احترام – ممنون از شما دوست عزیز
      متاسفانه نمیدونیم محاسبات داره

      تیر 16, 1400 در 12:05 ب.ظ
      • محمد کردزادی پاسخ

        بله محاسبات داره دور سیم پیچ الان دقیقا حضور ذهن ندارم ولی قطر سیم پیچ و دور سیم پیچ باعث قدرت زیاد و کمش میشه و یادم نیست تا دقیقا ارتباطش رو هم بهتون بگم

        شهریور 7, 1402 در 9:07 ق.ظ
        • آکرومارکت پاسخ

          سلام دوست عزیز ممنون و سپاسگزارم از اطلاعات خوبتون

          شهریور 7, 1402 در 10:07 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.