دماسنج و رطوبت سنج دیجیتال بسازیم

دماسنج و رطوبت سنج دیجیتال بسازیم

دماسنج و رطوبت سنج دیجیتال بسازیم

دماسنج و رطوبت سنج دیجیتال بسازیم : بطور کلی در توضیح دماسنج می‌توان اینطور عنوان نمود که وسیله‌ای است برای اندازه گیری دما که طبق اسناد تاریخی اولین نمونه این وسیله توسط گالیله ساخته شد . این وسیله کاربردهای متنوعی در اصناف و صنعت‌های ( پزشکی ، خودروسازی ، مصارف خانگی ، تحقیقاتی و آزمایشگاهی و … ) متنوع دارد و همچنین برای مصارف مختلفی نیز از آن کمک می‌گیرند .
انواع مختلف دماسنج‌ها را می‌توان به انواع دیجیتال ، لیزری ، ترموکوپل ، الکلی و جیوه‌ای در بازار امروزی پیدا کرد .

اما در رابطه با رطوبت سنج می‌توان اینطور عنوان نمود که مقدار نم موجود در هوای موجود را رطوبت می‌گویند . که به دو صورت کلی رطوبت نسبی و رطوبت مطلق تعریف می‌شود .
در تعریف دو صورت رطوبت می‌توان اینطور گفت که به مقدار بخار آبی که در واحد حجم هوا موجود است رطوبت مطلق گفته می‌شود که این مقدار رطوبت که در حجم مشخصی از هوا وجود دارد وابسته به دمای هوا می‌باشد . اما در تعریف رطوبت نسبی به نسبت مقدار رطوبت موجود در حجم هوا با دمای ثابت T بر حداکثر رطوبتی است که آن هوا می‌تواند در همان دمای T داشته باشد ( نسبت فشار بخارآب درهوا به فشار بخار اشباع درهمان دما تعریف شده و به صورت درصد بیان می‌شود ).

وسایل مورد نیاز برای ساخت دماسنج و رطوبت سنج

برد سوراخ دار – آردوینو نانو – باطری کتابی – سون سگمنت – هدر برد مادگی ، ماژول بخار سنج

دانلود کد ها

این دماسنج  بسیار کارآمد مناسب خانه و محل کار و همچنین مکان‌هایی می‌باشد که نیاز به اندازه گیری دما و رطوبت همزمان است همانند ماشین‌های جوجه کشی کوچک این دماسنج دیجیتال قابلیت اندازه گیری دما از -50 درجه سانتیگراد تا +70 درجه سانتیگراد را دارا می‌باشد. همچنین این رطوبت سنج دیجیتال قابلیت اندازه گیری رطوبت از 10 درصد تا 99 درصد را دارا می‌باشد .

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم