ساخت چرخ خودران داوینچی

چرخ-خودران-چرخ-داوینچی-ماشین-داوینچی

ساخت چرخ خودران داوینچی

ساخت چرخ خودران (چرخ داوینچی )

از دوره‌ای که بشر پایه تمدن‌های بشری را بنا نهاد و پس از طی سده‌ها به عصر انقلاب صنعتی گام گذاشت، تامین انرژی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن چرخ تمدن‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نوع بشر بوده است. امروزه با رشد حداکثری جمعیت و وابستگی شدید انسان به منابع انرژی به دلیل تغییر شبوه زندگی، کاوش و جستجو برای یافتن منابع نوین انرژی، توان و توجه چشم‌گیری را به خود متوجه ساخته است.

اما دلیل این همه حرص و ولع برای یافتن منابع انرژی در سطح وسیع و گسترده چیست؟ این نیاز روزافزون مگر تا چه میزان در زندگی روزمره انسان‌ها نقش دارد که این عظش سیری‌ناپذیر به مواد انرژی‌زا رو به خاموشی نمی‌رود؟ دلیل این سئوال‌ها را کمابیش همه ما به خوبی می‌دانیم. می‌دانیم که بخش عظیمی از مواد غذایی که هر روز استفاده می‌کنیم، بدون انرژی الکتریسته در دسترس ما نخواهد بود. مواردی از این دست بسیار است و نمونه‌های زیادی را می‌توان سیاهه کرد. نگاهی به ساعت مچی خود بیاندازید، حتی زمان را هم بدون وجود انرژی نخواهید دانست.

امروزه ماشین‌ها در همه سطوح در زندگی ما رسوخ کرده‌اند. بسیاری از کارهایی را که ما تاپیش از ساخت ماشین‌ها با دستان خود انجام می‌دادیم، امروزه بر عهده ماشین‌ها نهاده شئه است.

اما سئوالی که در این مورد سال‌ها و یا حتی قرن‌هاست ذهن بسیاری را بخود متوجه ساخته این است آیا راهی وجود ندارد ماشینی طراحی کرد و ساخت که بدون وجود انرژی فعالیت کند؟ سئوال مهمی که تا به امروز هیچ پاسخی برای آن پیدا نشده است. البته تا به امروز تلاش‌هایی در این زمبنه صورت گرفته و به تنایجی هم منتهی شده است. اما هنوز ماشینی که بدون وجود سوخت کار کند، ساخته نشده است. یک نمونه از تلاش‌هایی که سده‌ها پیش در راه ساخت این دست از ماشین‌ها صورت گرفت، ایده‌ای است منتسب به لئوناردو داوینچی.

ایده ساخت چرخ خودران. چرخی که از چندین پره متصل به هم تشکیل یافته است. اما تکته جالب توجه در این سیستم ساده، حرکت چرخ بدون استفاده از سوخت است. با تماشای ویدیوی بارگذاری‌شده در بخش آموزشی تارنمای آکرومارکت تیله‌های سربی کوچکی را مشاهده خواهید نمود که با حرکت بر روی پره‌های چرخ، آن را به حرکت درمی‌آورند. در اصل نیروی مورد نیاز برای به حرکت واداشتن چرخ، از حرکت تیله‌های سربی تامین می‌شود. در اصل می‌توان نیروی جاذبه‌ واردشده بر تیله‌های سربی را می‌توان عامل اصلی حرکت چرخ خودران دانست. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که حرکت چرخ خودران دائمی و مدام نخواهد بود و این حرکت سرانجام در نقطه‌ای از زمان متوقف خواهد شد.

چرخ-خودران-چرخ-داوینچی-ماشین-داوینچی

در این زمینه هم تاکنون بسیاری از مبتکران تلاش کرده اند تا راهی برای برطرف نمودن این مشکل بیاندیشند که تا به امروز نتیجه‌ای در بر نداشته است. شما با تماشای ویدیوی بارگذاری شده، با روش ساخت چرخ خودران آشنا خواهید شد. در این میان شاید شما راه حلی برای حرکت دائمی چرخ خودران پیدا کرده و نام خود را در این زمینه ماندگار کردید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (7)

  • مهلا پاسخ

    من با استفاده از بلبرینگ برای چرخیدش درست کردم ولی کار نکرد
    نمیدونم مشکلش کجا بود
    اون تیغه ها باید با زاویه خاصی قرار بگیره؟

    فروردین 28, 1399 در 4:39 ب.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      سلام بسیار عالی برامون ارسال کنید ویدئوش رو
      بله زاویه ها خیلی مهمه

      فروردین 28, 1399 در 8:33 ب.ظ
  • حسن امیری پاسخ

    سلام . سه اختراع کاملا علمی بر اساس مبانی فیزیک ومکانیک وکاربردی دراین زمینه دارم. 1- استفاده از نیروی موج برای تولیدانرژی واستفاده از نیروی بازگشت موج برای بازیابی انرژی وبازگرداندن این نیرو به سیستم جهت ادامه حرکت دستگاه 2- استفاده از نیروی جاذبه ودافعه مغناطیس برای تولید انرژی 3- استفاده از نیروی گشتاور باسرعت وتوان بسیار بالا.برای اطلاع از چگونگیعملکرد به این ادرس ها مراجعه کنید https://www.youtube.com/user/TheUniqueenergy https://www.linkedin.com/in/hassan-amiri-94b50098/ اینستاگرامfree_energy_class@

    آبان 28, 1399 در 4:51 ق.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      با سلام و احترام خوش آمدید استاد عزیز باعث افتخار ماست

      آبان 30, 1399 در 10:51 ب.ظ
    • محمدرضا عبدی پاسخ

      این سه اختراعی که میگی رو مثل دستگاه منه ساختم فرستادم به جشنواره خوارزمی بعد اون ثبت اختراع میکنم

      دی 27, 1399 در 8:19 ب.ظ
  • ایمانی پاسخ

    با سلام کسی اگر این رو ساخته میشه وسایل های مورد نیازش رو نام ببره و زاویه ی پره ها رو بگه.
    با تشکر.

    آذر 17, 1399 در 3:31 ب.ظ
    • محسن پاسخ

      سلام. ببین داداش فکر نکنی و فقط درک کنی زاویه هاش دستت میاد و فقط تقارنه که خیلی مهمه و هرچی ساچمه هات نسبت به چرخت سنگین تر باشه تولید انرژی بیشتری میکنه. شما بهتره جای اینکه روی ساچمه هات تمرکز کنی رو تقارن چرخ و سبکیش تمرکز کن تا تولید انرژی بیشتری بکنه?️✨?

      مهر 27, 1401 در 10:23 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم