ساخت دستگاه خوردکن سبزیجات

آموزش ساخت خوردکن - خوردکن سبزیجات (1)

ساخت دستگاه خوردکن سبزیجات

ابزار های برقی کمک بسیار زیادی در راحت تر شدن و همچنین سریعتر شدن کارها در خانه میکنند.

کار برد این وسیله ها در آشپزخانه هرروز بیشتر می شود .در گذشته برای چرخ کردن گوشت و یا سبزی و یا آرد کردن غلات زمان زیادی صرف میشد و باید به مکان مورد نظر برده شده و پس از صرف وقت و هزینه این کار انجام می شد.

اما امروز با پیشرفت تکنولوژی شاهد تولید دستگاه های کوچکی هستیم که کار یک آسیاب بزرگ را در خانه به راحتی انجام میدهند . همچنین با وجود دستگاه های چندکاره که با عوض شدن مخزن و یا تیغه کار چرخ گوشت سبزی خوردکن ، آبمیوه گیری و آسیاب را انجام می دهند کمتر کسی سرگردان خیابان ها برای این قبیل کار ها می شود.

ما نیز در این قسمت قصد داریم با ساخت یک خوردکن که به راحتی میوه جات و سبزیجات را حلقه حلقه و یا خورد میکند ضمن آشنایی با مکانیزم این گونه وسیله ها به ساخت یک وسیله ی کاربردی بپردازیم.

این خوردکن با استفاده از دو تیغ بلند و یک آرمیچر ساخته شده و با کمی خلاقیت به راحتی قابل ساخت است .

توجه : ساخت این خوردکن به علاقه مندان پایین 18 سال به هیچ وجه توصیه نمی شود ، همچنین در کار کردن با تیغ ها حتما از دستکش ضد برش استفاده کرده و ایمنی لازم را در نظر داشته باشید زیرا یک لحظه غفلت باعث قطع انگشتان دست و آسیب های جبران ناپذیر میگردد همچنین پس از ساخت در صورتیکه قصد استفاده از آنرا دارید از تمیز بودن تیغه ها و دیگر اجزا اطمینان کامل داشته باشید زیرا تیغ ها در صورتی که نو باشند هم به مواد شیمیایی آعشته هستند لذا قبل از مصرف تمامی قطعات درگیر با موادغذایی را تمیز بشویید. 
بدیهیست صدمات ناشی از  عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی تماما به عهده ی سازنده بوده و تارنمای آکرومارکت هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نمی پذیرد.

لوازم مورد احتیاج :

1-تیغ کاتر ( موکت بر )

2-چوب گرد بریده شده مطابق شکل

3-آرمیچز گیربکس دار.

4- ظرف پلاستیکی

5- پیچ و مهره.

6-منبع تغذیه (باطری یا آداپتور)

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.