خلاقیت در سینما (َAlike)

خلاقیت-سینما-جامعه-ایده‌های‌نو-انیمیشن-شباهت-تنوع

خلاقیت در سینما (َAlike)

یکی از مهمترین مشکلات موجود در جامعه ایران، مدرک‌گرایی است. به دلیل ساختار اجتماعی و آموزشی کشور ما، بسیاری از خانواده‌ها از همان سنین کودکی و آغاز دوران تحصیل تمامی تلاش خود را بکار می‌گیرند تا فرزندان‌شان در یک سیستم رقابتی با دیگران هم‌سالان‌شان قرارگرفته و گوی سبقت را از آنها بربایند. مشکل درست از جایی آغاز می‌شود که در این رقابت تنگاتنگ، فرصتی و مجالی برای بروز و پرورش خلاقیت به کودکان داده نمی‌شود. بگونه‌ای که طی یک روند تکراری و کلیشه‌ای، هر کدام از کودکان و نوجوانان، می‌بایست مثل همه هم‌سالان خود، به مدرسه رفته و مجموعه‌ای از کتاب‌های مشخص را مطالعه کنند. در این میان اگر دانش‌آموزی علاقه‌ای به این روند خشک آموزشی نشان ندهد، گویی دچار یک خلاط نابخشودنی شده است. در حالیکه درست این است؛ به کودکان و نوجوانان حق انتخاب داده تا خود راه را انتخاب کرده و به علایق‌شان بپردازند.

در انیمیشن کوتاهی که در این بخش بارگذاری شده است، شما جامعه‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن نه تنها همه نسل‌ها در زندگی خود از روی دست دیگری کپی می‌کنند، بلکه به فرزندان نیز این اشتباه را تحمیل نموده و آنها را مجبور به پیمودن راهی می‌کنند که همه انسان‌ها رهرو آن هستند. در انیمیشن Alike به زیبایی و با روشی هنرمندانه، جامعه خشک اندیشی به تصویر کشیده شده است که با کانالیزه کردن شیوه‌ها و روش‌ها، راه هرگونه خلاقیتی را بر کودکان می‌بندد.  

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم