ساخت سوخت بیومس (زیست توده ) بیومس چیست؟

سوخت-بیومس-بیومس-چیست-بیومس-بیوماس

ساخت سوخت بیومس (زیست توده ) بیومس چیست؟

بیومس چیست ؟ 
سوخت بیومس …

 


با رسیدن به سرحد اخطار درباره پایان یافتن سوخت‌های فسیلی و بسط و گسترش نگرانی‌های فزاینده پیرامون یافتن جایگزینی پایدار و به صرفه برای این دست از منابع انرژی، محققان و کارشناسان بسیاری در جای جای جهان در اندیشه یافتن چنین گزینه ‌ای فرو رفته‌اند. این روزها در مراکز و موسسات علمی پژوهشی کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته، تحقیقات وسیعی بر روی طراحی و ساخت مواد سوختی با قابلیت آزادسازی انرژی بالا در مدت زمانی قابل توجه، تمرکز یافته است. تحقیقاتی که شاید بتوانند نویدبخش آینده‌ای مطمئن پیش چشمان همیشه نگران بشر زیاده‌خواه باشند.
در این بین، وجود چنین دغدغه آینده‌نگرانه و امنیت‌آفرینی بیشتر میان کشورهایی احساس می‌شود که نه تنها کمترین میزان برخورداری از منابع زیرمینی را همیشه احساس می‌کرده‌اند، که بیشترین میزان تولید علم و انجام تحقیقات ثمربخش را نیز به خود اختصاص داده‌اند. چنین واقعیتی گویی حالا دیگر به یک واقعیت ثابت بدل شده است، چرا که این روزها بحث تولید و استفاده از سوخت‌های بیومس از جانب همین کشورهای محروم از منابع طبیعی سوخت‌های فسیلی اما کاملا پیشرفته، بیش از پیش به گوش می‌رسد. گویی که از این پس، این کشورهای توسعه‌یافته غربی هستند که قرار است آینده انرژی بشر را در دستان خود داشته باشند.

 سوخت-بیومس-بیومس-چیست-بیومس-بیوماس
اما در باب سوخت‌ بیومس، حرف برای گفتن بسیار است که ما به ناچار در این فرصت کوتاه تنها به یک معرفی کوتاه اما گویا بسنده می‌کنیم. به زبانی کاملا ساده می‌توان چنین گفت که سوخت بیومس تبدیل و ارتقا منابع انرژی همچون گیاهان و چوب درختان به یک سوخت درازمدت‌تر با میزان بیشتری از انرژی نهفته است. در این فناوری، گیاهان و چوب درختان را پس از تبدیل کردن به قطعاتی کوچک و خرد به درون محفظه‌ای هدایت می‌کنند که در آنجا با افزودن مقداری آب به قطعه‌هایی کاملا فشرده بدل شده و در قالب سوخت بیومس به کار گرفته شوند. امروزه موادی دیگر نیز همچون کاغذ و زباله‌های خشک را نیز به دلیل برخورداری از قابلیت سوختن و آزادسازی انرژی جزو دسته مواد اولیه برای تولید سوخت بیومس قرار داده‌اند. اتفاق خجسته و امیدوارکننده‌ای که علاوه بر تامین سوخت ما انسان‌ها، می‌تواند باعث پاک‌سازی‌ طبیعت و محیط زیست از میزان فراوان زباله‌ها شود. حال در ویدیویی که در این بخش بارگذاری کرده‌ایم، می‌توانید با روش تولید سوخت بیومس به شکلی دقیق‌تر آشنا شوید.

 


 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (3)

  • فاطمه پاسخ

    ای کاش با ترجمه بود من واقعا به این فیلم احتیاج داشتم?

    دی 11, 1397 در 10:19 ق.ظ
    • جمال طلوعی پاسخ

      سلام
      کدوم قسمت رو متوجه نشدید بگید کمکتون کنیم

      دی 11, 1397 در 10:53 ق.ظ
  • سجاد پاسخ

    سلام
    خوب الان با این دوتا قرص فشرده ای که درست کرده چی کار میکنه؟؟

    فروردین 31, 1399 در 7:12 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم