تبدیل اره عمودبر به اره رومیزی

ساخت میز اره

تبدیل اره عمودبر به اره رومیزی

تبدیل اره عمودبر به اره رومیزی : اره ها یکی از مهمترین ابزارها در صنایع مختلف می باشند ، در گذشته و قبل از ساخت اره های پدالی این ابزار فقط به صورت دستی موجود بود ، تصور کنید جهت برش یک شمش یا یک قطعه ی فلزی چقدر باید زمان صرف میشد تا بریده شود ، همچنین برش با دست دقت لازم را نداشته و پس از برش باید زمان زیادی صرف صاف کردن لبه های قطعه ی برش خورده می شده است .
البته در نجاری هم این مشکل وجود داشته اما برش چوب به مراتب ساده تر از آهن است و پرداخت کاری آن نیز زمان کمتری می برد .

می توان گفت از وقتی ماشین های برش پدالی و بعدتر برقی پا به عرصه ی صنعت گذاشت ، در دو عنصر زمان و نیروی انسانی برای صنعتکاران صرفه جویی ویژه ای گشت ، دیگر لازم نبود ساعت ها وقت خود را جهت برش جسمی بسیار سخت بگذارند ماشین آلات بجای انسان ساعت ها کار طاقت فرسا را به دقیقه ها تغییر داد.

میز اره قدیمی

همانطور که در تصویر مشخص است ، قبل از اختراع موتور الکتریکی میزهای اره تقریبا به این شکل بودند، کاربر پشت میز نشسته و پدال میزد ، حرکت رفت و برگشتی توسط میل لنگ به چرخ طیار منتقل شده و تبدیل به حرکت دورانی می شد و در نهایت تیغ اره دیسکی به حرکت در می آمد .

این سیستم بسیار بهتر و کارآمدتر از برش با اره های دستی بود اما هنوز انرژی زیادی میبرد تا تیغ اره شروع به بریدن کند. پس از اختراع موتور الکتریکی پدال ها جای خود را به موتورها دادند و با فشردن یک دکمه اره شروع به حرکت میکرد و اینچنین بود که اولین میز های اره برقی ساخته شدند .

البته باید خاطر نشان کنیم که در این میان استفاده از موتورهای سوختی نیز در اره های رومیزی در چند دهه قبل استفاده داشته و هنوز نیز در جاهایی که امکان استفاده از برق نیست استفاده دارد.

استفاده از موتور سوختی در میز اره

میز اره به علت داشتن خطکش و صاف بودن سطح کارایی بالایی در نجاری دارد ، اما همانطور که میدانیم قیمت میز های اره در بازار بسیار گران بوده و در عین حال فضای بسیار زیادی را اشغال میکنند.

در این ویدئو سازنده با استفاده از یک اره چکشی ( اره عمود بر ) و بلبرینگ و تخته های چوبی یک میز اره نسبتا دقیق جهت نجاری می سازد .

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.