بانوی هنرمند آبدانانی، موفق به اخذ گواهینامه درجه 3 هنری کشور شد

بانوی هنرمند آبدانانی، موفق به اخذ گواهینامه درجه 3 هنری کشور شد

ایلام – ایرنا – مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان گفت: فاطمه نوری بانوی هنرمند آبدانانی در حوزه صنایع دستی، موفق به اخذ گواهینامه درجه 3 هنری از شورای ارزشیابی آثار هنری هنرمندان کشور شد.

مجید اولاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خانم فاطمه نوری از هنرمندان با سابقه صنایع دستی استان ایلام است که از سال 75 تاکنون در زمینه خلق آثار ارزشمند و ماندگار هنری در حوزه صنایع دستی مشغول بکار است و صدها اثر زیبا و شکیل را خلق و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه کرده است.
وی آثار این هنرمند موفق را ستود و افزود: این خانم هنرمند با استعداد، اخیرا در آزمون کتبی، شفاهی و عملی ارزشیابی آثار هنری که با شرکت 150 نفر از بافندگان پیشکسوت کشور در تهران برگزار شد، شرکت کرده و موفق به دریافت گواهینامه معتبر ملی هنری (درجه 3) شده است.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان اضافه کرد: در این آزمون، 180 اثر مهم هنری هنرمندان سراسر کشور در زمینه های قالی بافی، گلیم برجسته، نساجی، مکرومه بافی، بافندگی بر روی چرم، کیف دوزی و قلاب دوزی توسط کارشناسان خبره و نامی زیر نظر شورای ارزشیابی هنرمندان کشور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که برابر رای و نظر کارشناسان شورای مذکور، گوهینامه درجه 3 (معادل فوق لیسانس) در رشته (نساجی سنتی موج بافی) به خانم فاطمه نوری از بانوان هنرمند استان ایلام اهل شهرستان آبدانان اعطا شد.
فاطمه نوری گفت: 25 سال است در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستم و تاکنون ضمن شرکت در 40 نمایشگاه ملی، منطقه ای و بین المللی، پنج هزار اثر کوچک و بزرگ تولید و به بازارهای مصرف عرضه کرده ام.
وی از نهادهای مربوطه برای توسعه حرفه خود درخواست همکاری کرد، افزود: در مدت فعالیتم در این رشته هفت هزار نفر از بانوان مشتاق و داوطلب را در شهرستان های آبدانان، دهلران، دره شهر، دهلران، شوش دانیال، شوشتر، اندیمشک و پلدختر در انواع رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی و بومی تربیت کرده و روانه بازارهای کار و تلاش و تولید کشور کرده ام.
جشنواره آزمون ارزشیابی آثار هنری صنایع دستی ایران در 27 تیر سال جاری در تهران برگزار شد.
خبرنگار: سیدحرمت الله موسوی مقدم**انتشار دهنده: مجید سلیمانی

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم