راه اندازی مرکز عرضه محصولات صنایع دستی با رویکرد اشتغالزایی بهبودیافتگان

راه اندازی مرکز عرضه محصولات صنایع دستی با رویکرد اشتغالزایی بهبودیافتگان

استاندار البرز با بیان اینکه اشتغالزایی و مهارت افزایی بهبود یافتگان خود پیشگیری از بازگشت مجدد به چرخه آسیب های اجتماعی است، راه اندازی مرکز عرضه محصولات صنایع دستی با رویکرد اشتغالزایی بهبودیافتگان را به تصویب رساند و بر اجرایی شدن ماده 16 با جانمایی مکانی آن تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید حمید طهائی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، اشتغال بهبود یافتگان، اجرای ماده 16 در استان و خروجی تلاش های این شورا در امر مبارزه و پیشگیری را مورد تأکید قرار داد.
طهائی با بیان اینکه اشتغال معتادان امری مهم تلقی می شود که باید برآن طرح و برنامه داشت، گفت: اینکه افراد بهبود یافته بعد از پاکسازی به چه حرفه و مهارتی مشغول خواهند بود دغدغه ای مهم بشمار می رود.
استاندار البرز با ارائه راهکاری عملیاتی در این زمینه به مسئولان تکلیف کرد تا زمینی با مشارکت شهرداری پیش بینی کنند و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بهزیستی، زمینه عرضه تولیدات و اشتغالزایی فراهم شود.
مهارت آموزی اقدامی پیشگیرانه در بازگشت مجدد به چرخه آسیب
وی افزود: حرفه آموزی و اشتغال بهبود یافتگان خود پیشگیری از بازگشت مجدد به چرخه آسیب های اجتماعی خواهد بود.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز همچنین اجرای ماده 16 را نیز از طرح های مهمی اعلام کرد با جانمایی سریعترمکانی و دریافت بودجه اختصاص یافته به استانها، نسبت به تحقق آن اقدامات لازم صورت گیرد.
لزوم نظارت بر سلامت مدیران و کارکنان نیز از دیگر نکاتی بود که  در این نشست از سوی رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مورد تأکید قرار گرفت.
ماحصل تلاش های شورای مبارزه با مواد مخدر نشاط اجتماعی در استان باشد
استاندار البرز با اشاره به موفقیت این شورا در برگزاری جلسات مستمر در کشور و موقعیت ویژه البرز در بحث موضوعات اجتماعی گفت: نباید به برگزاری جلسات دوره ای نیز اکتفا کرد بلکه به سمت کیفی سازی تصمیمات و اجرایی شدن آن پیش رویم تا ماحصل آن نشاط اجتماعی در استان و جامعه باشد.
مصوبه اصلی این جلسه تشکیل کمیته ویژه ای بود که قرار است بسترهای برگزاری نمایشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی را فراهم آورد.
در این نشست علاوه بر گزارش فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از اجرای طرح پاکسازی،سرپرست فرمانداری شهرستان کرج نیز از اجرای طرح پاکسازی منطقه حصار خبر داد.
علی قنبر زمانی گفت: بخشی از این منطقه پاکسازی شده است و بخشی از مکانم ها نیز باید توسط شهرداری آزاد سازی شده و مورد زیباسازی قرار گیرد.
وی ممانعت از ورود مصالح ساختمانی به منطقه حصار بمنظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را اقدامی عاجل از سوی شهرداری کرج اعلام کرد.

منبع : سایت وزارت کشور

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم