عملیاتی شدن 48 درصد پروژه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

عملیاتی شدن 48 درصد پروژه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از عملیاتی شدن 48 درصد پروژه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال جاری خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی آبدار در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی عاشورا اظهار داشت: اداره کل تدوین بسته حمایت از گردشگری، تدوین بسته حمایت از کارگاه های تولیدی صنایع دستی و فرش، حمایت از کارگاه های بزرگ صنایع دستی با تاکید بر بازاریابی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در هتلینگ را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: ما همچنین بر تقویت جذب گردشگری خارجی از کشورهای هدف، توسعه گردشگری طبیعی، توانمندسازی نیروهای انسانی فعال در حوزه گردشگری تاکید داریم که در این عرصه سه روستای کندوان، اوشتبین و زنوزق روستاهای هدف گردشگری استان به شمار می‌روند.

آبدار همچینی به واگذاری بناهای تاریخی، اعطای مجوز به موزه خودروهای کلاسیک، همکاری با طرح موزه ای به وسعت یک شهر، مشارکت در ایجاد موزه مشاغل در بازار تبریز، ایجاد ظرفیت‌های جدید در هتلگینگ اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر تسریع در ایجاد موسسات جدید صنایع دستی با تاکید بر بازاریابی تمرکز کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: توسعه کار کارگاه‌های روستایی در سه ماهه دوم سال باید به میزان 20 درصد تحقق می‌یافت که از این میزان تاکنون 6 درصد تحقق یافته است.

منبع : قدس آنلاین

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.