منطقه غرب آسیا از کانون های مهم صنایع دستی در دنیاست

منطقه غرب آسیا از کانون های مهم صنایع دستی در دنیاست

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست شورای جهانی صنایع دستی گفت: منطقه غرب اسیا از گذشته با وجود14کشور همواره از کانون های مهم صنایع دستی در دنیا بوده است.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در این نشست با تاکیدبر اهمیت منطقه غرب اسیا در حوزه صنایع دستی گفت: این منطقه همواره از وجود هنرمندان خلاق بهره برده است.از دیگر امتیازات این منطقه نیز می توان به اقتصاد درحال رشد و بازارهای خوب ان اشاره داشت.

او ادامه داد: متاسفانه این منطقه علی رغم ظرفیتهای بسیاری که داردهمواره دچار بحران و اسیبهایی بوده است مانند سوریه, یمن, بحرین و عراق که دائما در حال جنگ هستند که متاسفانه بخاطر این بحران ها و ناارامی ها تنها هنرمندان این کشورها متضرر می شوند.

نامور مطلق با بیان این مطلب که ناارامی و جنگ همه اقشار یک کشور را دچار اسیب می کند گفت: بخاطر این ناارامی ها تمامی مردم این کشورها از جمله هنرمندان دچار اسیب می شوند و به همین دلیل انجام هماهنگی ها در این منطقه سخت می شود.اما باوجود تمامی این مشکلات این منطقه همواره یکی از کشورهای فعال در حوزه صنایع دستی در سال های اخیر بوده است.

معاون صنایع دستی کشور همچنین افزود: در ایران در سال جاری نشستی به همین منظور در تبریز برگزار شد واین اجلاس در اصفهان نیزاز دیگر اقدامات در حوزه صنایع دستی است.همچنین امسال در کویت جایزه اثار فاخر نیز برگزارشد.در کشورهای مختلف مانند ایران و عمان نمایشگاههای خوبی داشتیم.دیگر اینکه امسال 4 شهربزرگ از کشور ایران و اردن به عنوان شهرهای جهانی انتخاب شدند که بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: برای توسعه و اعتلای صنایع دستی باید بتوانیم در اینده اموزش, تبادل و ترویج صنایع دستی میان کشورها را تقویت کنیم و به این واسطه اینده خوبی را برای صنایع دستی در دنیارقم بزنیم.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.