بانوی هنرمند آبدانانی، موفق به اخذ گواهینامه درجه 3 هنری کشور شد

بانوی هنرمند آبدانانی، موفق به اخذ گواهینامه درجه 3 هنری کشور شد

ایلام – ایرنا – مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان گفت: فاطمه نوری بانوی هنرمند آبدانانی در حوزه صنایع دستی، موفق به اخذ گواهینامه درجه 3 هنری از شورای ارزشیابی آثار هنری هنرمندان کشور شد.

مجید اولاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خانم فاطمه نوری از هنرمندان با سابقه صنایع دستی استان ایلام است که از سال 75 تاکنون در زمینه خلق آثار ارزشمند و ماندگار هنری در حوزه صنایع دستی مشغول بکار است و صدها اثر زیبا و شکیل را خلق و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه کرده است.
وی آثار این هنرمند موفق را ستود و افزود: این خانم هنرمند با استعداد، اخیرا در آزمون کتبی، شفاهی و عملی ارزشیابی آثار هنری که با شرکت 150 نفر از بافندگان پیشکسوت کشور در تهران برگزار شد، شرکت کرده و موفق به دریافت گواهینامه معتبر ملی هنری (درجه 3) شده است.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان اضافه کرد: در این آزمون، 180 اثر مهم هنری هنرمندان سراسر کشور در زمینه های قالی بافی، گلیم برجسته، نساجی، مکرومه بافی، بافندگی بر روی چرم، کیف دوزی و قلاب دوزی توسط کارشناسان خبره و نامی زیر نظر شورای ارزشیابی هنرمندان کشور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که برابر رای و نظر کارشناسان شورای مذکور، گوهینامه درجه 3 (معادل فوق لیسانس) در رشته (نساجی سنتی موج بافی) به خانم فاطمه نوری از بانوان هنرمند استان ایلام اهل شهرستان آبدانان اعطا شد.
فاطمه نوری گفت: 25 سال است در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول فعالیت هستم و تاکنون ضمن شرکت در 40 نمایشگاه ملی، منطقه ای و بین المللی، پنج هزار اثر کوچک و بزرگ تولید و به بازارهای مصرف عرضه کرده ام.
وی از نهادهای مربوطه برای توسعه حرفه خود درخواست همکاری کرد، افزود: در مدت فعالیتم در این رشته هفت هزار نفر از بانوان مشتاق و داوطلب را در شهرستان های آبدانان، دهلران، دره شهر، دهلران، شوش دانیال، شوشتر، اندیمشک و پلدختر در انواع رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی و بومی تربیت کرده و روانه بازارهای کار و تلاش و تولید کشور کرده ام.
جشنواره آزمون ارزشیابی آثار هنری صنایع دستی ایران در 27 تیر سال جاری در تهران برگزار شد.
خبرنگار: سیدحرمت الله موسوی مقدم**انتشار دهنده: مجید سلیمانی

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.