معاون صنایع دستی: کار اساسی باید با آموزش همراه باشد

معاون صنایع دستی: کار اساسی باید با آموزش همراه باشد

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، بهمن نامورمطلق در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: همان‌طور که می‌دانید هیچ کاری اساسی صورت نمی‌گیرد، مگر این‌که با آموزش و پژوهش همراه باشد. شاید سازمان باید بیش از این به پژوهش می‌پرداخت، اما متاسفانه در گذشته کمتر به این اصل مهم توجه شده بود. اکنون باید آموزش را حمایت کرد، چون آموزش خود نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است.
او ادامه داد: با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات خوبی که در حوزه آموزش در سه سال گذشته صورت گرفته است، ریاست سازمان نیز از اقدامات اخیر موسسه علمی – کاربردی بسیار رضایت داشتند. این تحولات ارزنده به آموزش در حوزه‌های صنایع دستی، میراث و گردشگری کشور کمک کرده است.
نامورمطلق در ادامه سخنانش تاکید کرد: اگر می‌خواهیم اقدامات ما شعاری نباشد، تحول‌ها عظیم و بنیادی صورت گیرد، باید به آموزش بیشتر توجه شود. باید اقداماتی صورت گیرد که دانش‌آموختگان موسسه بیشتر با معاونت صنایع دستی مرتبط شوند. با اتصال دانشجویان می‌توان اقدامات خوبی صورت داد. این همکاری در حال حاضر با دانشگاه الزهرا (س) در مرحله انجام است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با تاکید بر این‌که دانشجویان سرمایه‌های آینده کشور هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، افزود: این ارتباط با دانش‌آموختگان خود به خود به اشتغال‌زایی برای این افراد می‌انجامد و تنها آموزش برای آموزش نداریم و این افراد می‌توانند از دانش خود به‌صورت مرتبط و موثر استفاده کنند.
او با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ بین معاونت صنایع دستی و موسسه علمی – کاربردی، گفت: از طریق این همکاری و هم‌افزایی تنگاتنگ می‌توان به یک بانک اطلاعاتی کامل در حوزه آموزش و ترویج صنایع دستی رسید. همچنین علاوه بر حوزه آموزش باید به ترویج هم توجه کرد با همکاری کارگاه‌های فعال صنایع دستی و هنرمندان فعال با دانش‌آموختگان این مهم نیز تحقق می‌یابد.
این تفاهم‌نامه به‌منظور همکاری و حمایت متقابل طرفین در راستای تقویت، توسعه و ارتقای صنایع دستی و هنرهای ستی کشور در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی و به‌منظور رفع نیازهای علمی در حوزه صنایع دستی و توانمندسازی فراگیران با هدف افزایش ظرفیت‌های اشتغال و توسعه کارآفرینی، در سطح کشور بسته شد.
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم