تعاونی‌های غرب کشور وارد حوزه”گردشگری” و “صنایع دستی” شوند

تعاونی‌های غرب کشور وارد حوزه”گردشگری” و “صنایع دستی” شوند

مدیرکل دفتر ترویج،‌ آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است، تعاونی‌های غرب کشور باید واردحوزه گردشگری و صنایع دستی شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، حمدالله رستمی در همایش “نقش تعاونی‌های غرب کشور در توسعه صادرات با محوریت اقتصاد مقاومتی” که امروز (26 مهر) در کرمانشاه برگزار شد، تشکیل تعاونی توسعه تجارت غرب کشور را اتفاقی نو در بخش تعاون کشور دانست و اظهار کرد: چنین تجربه‌ای را پیش از این در کشور نداشتیم.

وی ادامه داد: این تعاونی اگر موفق عمل کند می‌تواند الگویی برای مناطق دیگر کشور هم باشد.

به گفته این مسئول، این تعاونی نباید خود را رقیب بخش تجارت استان بداند، بلکه باید تلاش کند میزان صادرات را افزایش دهد و از قبل آن سود ببرد.

مدیرکل دفتر ترویج،‌ آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین خاطرنشان کرد: تعاونی‌های غرب کشور این پتانسیل را دارند که علاوه بر بخش تجارت، در گردشگری و صنایع دستی هم وارد شوند و با تشکیل یک شرکت تعاونی مشترک هم افزایی سرمایه و نیرو را داشته باشند.

رستمی در ادامه به نقش مهم تجارت و فعالیت تجار در توسعه اقتصادی و صنعتی شدن منطقه هم اشاره کرد و یادآور شد: تجار هم تجمیع و تراکم سرمایه را به همراه دارند، هم بازار در اختیار آنها است و هم شیوه کار، سلیقه مشتری و تقاضای بازار را می‌دانند.

وی معتقد است، اگر استانی بخواهد صنعتی شود باید بخش تجارت را تقویت کند و هیچ استانی صنعتی و صاحب کارخانه نمی‌شود، مگر آنکه تجارت هم از نوع داخلی و خصوصا از نوع خارجی به شیوه صادرات و واردات در آن شکل بگیرد.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.