برخی از تکنیک‎‌های تولید صنایع دستی در زنجان احیا می‌شود

برخی از تکنیک‎‌های تولید صنایع دستی در زنجان احیا می‌شود

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برخی از تکنیک‎های فراموش شده تولید صنایع دستی در استان احیا می‎شود.
محمود علیمحمدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخی از صنایع دستی و تکنیک‎های تولید محصولات مختلف آن در دست فراموشی است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر احیای یکی از تکنیک‌های تولید صنایع دستی در استان زنجان آغاز شده است، تصریح کرد: امیدواریم در این راستا به خوبی عمل کرده و به نتیجه مورد نظر دست یابیم.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه فولاد روهینا یا فولاد جوهر یکی از تکنیک‎های بسیار اصیل و قدیمی است که در ایران به فراموشی سپرده شده است، اضافه کرد: بر اساس برنامه‎ریزی‎ها، به دنبال احیای این تکنیک در استان هستیم.
*برگزاری دوره آموزشی تولید روهینا در زنجان
وی در ادامه به برگزاری دو دوره آموزشی در راستای آموزش تکنیک استفاده از فولاد جوهر یا روهینا در استان زنجان اشاره کرد و افزود: با استفاده از این تکنیک در گذشته محصولاتی چون شمشیر و … تولید می‎شده است.
علیمحمدی با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی کارگاه‌هایی برای تولید فولاد جوهر یا روهینا در استان زنجان در آینده‎ای نزدیک ادامه داد: با استفاده از این فولاد، می‎توان کاردهای شکاری، آشپزخانه، جیبی و … که نیازمند برش سخت هستند، را تولید کرد.

منبع : وبسایت خبری بازار کار

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم