ساخت کفش روفرشی با پارچه شلوار جین

ساخت کفش روفرشی با پارچه شلوار جین-پوشاک-پوشاک اقوام-پوشاک سنتی-کفش پارچه‌ای-کفش راحتی-دوختن کفش

ساخت کفش روفرشی با پارچه شلوار جین

در پست آموزشی امروز، ساخت کفش روفرشی با پارچه شلوار جین را آموزش می‌دهیم. اما لازم است به این بهانه نگاهی کوتاه نیز به تاریخچه پوشاک نزد اقوام و فرهنگ‌های مختلف بیاندازیم.

 پوشاک از مهم‌ترین نیازهای اولیه بشر است. از همان زمان که بشر ابتدایی خود و نیازهای اولیه‌اش را شناخت، پوشاک را نیز در میان اولویت‌های اساسی خویش برای زندگی قرار داد. به شکار می‌پرداخت تا خوراک خود را تامین کند، در طبیعت سیر می‌کرد تا مسکن خود را بیابد و اندیشه می‌کرد تا با استفاده از هر آنچه طبیعت در اختیارش نهاده است، خود را از گزند ناملایمات طبیعی در امان نگه دارد. تن‌پوش انسان ابتدایی از ساده‌ترین عناصر موجود در طبیعت تشکیل یافته بود اما با حرکت در طول زمان و شکل‌گیری تمدن‌ها زندگی آدمی نیز دچار تغییرات اساسی شد. چنانکه پوشاک او نیز از ساده‌ترین نوع لباس که در بسیاری موارد برگ درختان بود، به زیباترین و متنوع‌ترین نمونه‌ها ارتقاء یافت. در این میان، کفش یکی از مهم‌ترین و در عین‌حال کهن‌ترین دستاوردهای بشر در راستای تامین پوشاک مناسب برای خویش است.

در ابتدا پای‌افزارهای ساخته شده به دست آدمی، از ساده‌ترین عناصر موجود در طبیعت همچون پوست جانوران تشکیل شده بود. همین که پوششی فراهم می‌شد تا پاها را از گزند خشونت طبیعت محافظت کند، کافی بود. انسان اولیه چندان در قید و بند زیبایی نبود. همین که پای‌افزاری باشد تا در زمستان به پاهای‌اش گرما ببخشد و به هنگام قدم زدن در طبیعت و دویدن به دنبال شکار، پوششی مانع زخمی کردن او شود، کفایت می‌کرد. اما این بی‌تفاوتی به دیگر ابعاد پوشاک همچون زیبایی و راحتی، همیشگی نبود. با شکل‌گیری تمدن‌ها و ایجاد تغییرات در سبک زندگی انسان‌ها، تن‌پوش آنها نیز دچار دگرگونی‌های اساسی شد. حالا دیگر آدمی زیبایی را در کنار دیگر کیفیات دست‌ساخته‌های‌اش، مهم شمرده و ارزش می‌نهاد. اگر به دنبال فراهم‌کردن کفشی بود که محافظ پاهای‌اش باشد، علاوه بر راحتی آنها به مواردی همچون استقامت و استحکام، زیبایی و چشم‌نوازی و سبکی و چالاکی نیز توجه می‌نمود. از اینرو طبیعت را به جستجو پرداخت تا بهترین و باکیفیت‌ترین مواد را برای ساختن کفش‌های‌اش فراهم کند. همین روند باعث به وجود آمدن صنعتی شد که برای برطرف کردن نیاز انسان‌ها به کفش، بهترین ایده‌ها و طرح‌ها را به مشتریانش ارائه کند. حالا دیگر علاوه بر کفش‌های رسمی مورد استفاده در فعالیت‌های روزانه، برای هرگونه کار و فعالیتی، کفش مخصوص و ویژه‌ای تولید می‌شود. مثل کفش‌ ویژه مشاغل صنعتی، کفش‌های ورزشی ویژه یک به یک ورزش‌ها، کفش‌ها و پوتین‌ها نظامی ویژه سربازها و سرانجام کفش راحتی ویژه محیط خانه. کفش‌های روفرشی نمونه‌های سبک و راجتی هستند که برای قدم زدن در محیط خانه استفاده شده و مزایای ویژه خود را دارست. ساخت این نوع از کفش‌ها، مثل کفش‌های دیگر، روش مخصوص به خود را دارد. با ساخت کفش روفرشی با پارچه شلوار جین آشنایی لازم با شیوه تولید این نوع از پای‌افزارها را به دست خواهید آورد.

پیش از این در تارنمای “آکرومارکت” ویدیوهایی بارگذاری شده‌اند که در آنها مراحل ساخت چند وسیله ضروری که معمولا از طریق صنعتی تولید می‌شوند و مردم نیز آنها را خریداری می‌کنند، نمایش داده می‌شود. هدف از بارگذاری این ویدوها، آموزش و تشویق مخاطبان سایت برای تولید نیازهای روزمره‌شان است. از اینرو در پست آموزشی امروز نیز روش طراحی و ساخت کفش روفرشی با پارچه شلوار جین را به طریقی کاملا متفاوت اما ساده آموزش می‌دهیم.

ساخت کفش روفرشی با پارچه شلوار جین-پوشاک-پوشاک اقوام-پوشاک سنتی-کفش پارچه‌ای-کفش راحتی-دوختن کفش

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • کیان پاسخ

    با سلام ممنون از سایت خوب شما تسمه نقاله کیان پارس….

    مهر 10, 1397 در 2:36 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم