ساخت سطل آشغال با در اتوماتیک !

ساخت سطل آشغال با در اتوماتیک

ساخت سطل آشغال با در اتوماتیک !

ساخت سطل آشغال با در اتوماتیک !

شاید کمتر کسی در گذشته به این فکر میکرد که تکنولوژی تا به این حد به کمک بشر آمده و در گوشه گوشه ی زندگی بشر اورا یاری کند
در دنیای امروز زندگی ما آنقدر با تکنولوژی آمیخته شده که شاید بدون وجود تکنولوژی زندگی برایمان بسیار سخت و دشوار خواهد شد.
به عنوان مثال در گذشته برای ارسال یک متن کوچک به نقطه ای با فاصله ی 1000 کیلومتر آن طرف تر نیاز به گذشت چندین روز صرف وقت بود اما امروزه در همان جایی که نشسته اید و با تلفن همراهتان به راحتی می توانید با هزاران کیلومتر آن طرف تر تماس تصویری گرفته و به تبادل اطلاعات بپردازید.

از دیگر نمود های تکنولوژی در زندگی روزمره که شاید بتوان گفت کار های راحت را راحتر کرده می توان به درب های اتوماتیک ، شیر های برقی فتوسل دار ، هیتر های خشک کن فتوسل دار و …

در این قسمت قصد داریم به ساخت یکی دیگر از این نوع وسایل که کارهای راحت تر را راحت تر میکند بپردازیم ،سطل آشغال با در اتوماتیک !!!

برای ساخت این دست سازه کاربردی نیاز به یک فرستنده و گیرنده مادون قرمز خواهید داشت تا با نزدیک کردن جسم خارجی و یا دست به کار افتاده و سیستم فرمان باز شدن در سطل آشغال را بدهد.

ماژول فرستنده گیرنده مادون قرمز

همچنین برای باز شدن در سطل آشغال نیاز به دوعدد سِروو Servo خواهید داشت موتور های سروو موتورهایی هستند که با استفاده از چرخدنده ( گیربوکس ) و با توجه به فرمان ورودی میتوانند نیم دور یا چند درجه به چپ و راست حرکت کنند

نحوه ی کارکرد موتور سروو در شکل زیر مشخص شده است

کنترل مدار توسط یک برد آردوینو نانو انجام می شود آردوینو طوری برنامه ریزی شده که با نزدیک شدن جسم به گیرنده فرستنده مادون قرمز سروو ها را فعال کرده و تا چند لحظه در حالت باز نگه می دارد ( فرصتی تا انداختن کامل زباله ) سپس دستور به چرخش برعکس به سروو ها داده و در سطل را می بندد.

بیشتر بدانید :
ساخت جعبه شگفت انگیز با آردوینو
ساخت پرینتر سه بعدی با آردوینو

توجه : کد نویسی آردوینو نانو در آپدیت های بعدی همین پست قرار داده خواهد شد

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • تارا پاسخ

    سلام ببخشید میشه دیاگرامش(اتصالات اردواینو نانو)بگید چجوریه و از چی به اردواینو وصل کردید و به کدوم پیناش وصل کردین؟
    و اینکه برنامه نویسیشو میخواستم
    اگه میشه زودتر جواب بدید

    شهریور 2, 1398 در 4:10 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم