ساخت دستبند با استفاده از نخ

ساخت دستبند با استفاده از نخ

استفاده از زیورآلات به قصد زیبایی و جلوه‌گری از دیرباز مورد توجه بشر بوده است . با توجه به یافته‌های باستان‌شناسان ، در گذشته اقلام زینتی را از فلزات و سنگ های گرانبها می‌ساخته‌اند .

قدمت زیور آلات برابر با خود انسان است. از زمانی که انسان کهن خود با طبیعت پیرامون خود دست و پنجه نرم می کرد و برای گذران زندگی خوراک، پوشاک و دیگر مایحتاج فراهم می آورد، درک زیبایی شناسی نیز همراه با تجربیات روزمره در آن شکل گرفت.
انسان کهن در ابتدا برای زینت و آراستگی خود از نشانه هایی که از طبیعت الگو برداری کرده بود کمک می گرفت. اعتقاد بر این است که در ابتدا مردان خود را می آراستند و با رنگ کردن بدن و یا مجروح کردن خود به شکل های متفاوت جلب توجه می کردند. مجروح کردن بدن در مردان برای تزیین یک امر عادی بوده و گاهی میزان جراحت ها باعث مرگ می شده است. شکافتن پوست و رنگ کردن آن، خالکوبی و… هنوز هم در بین مردان رایج تر از زنان است. 
در زمان یونان باستان، دستبندها در بین مردان محبوب شد و سربازان بندهایی چرمی که اغلب با طلا، نقره و یا سنگ های قیمتی تزیین شده بودند به بازو می‌بستند. آنها به عنوان brecels نامیده می‌شدند که به معنای بازو است. هنگامی که زنان شروع به استفاده از مدل‌های کوچک‌تر آن‌ها کردند، آن‌ها را “دستبند کوچک” نامیدند.
تاریخچه‌ی دستبند ها از دوره‌های میانی قرون وسطی در اروپا از زمان باروک در قرن هجدهم تاکنون ادامه دارد. در طول زمان، دستبند از مواد مختلف مانند چرم، آهن، مس، مفرغ، مهره، استخوان و دندان و همچنین فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی ساخته شده است.

با توجه به اهمیت صنایع دستی که به نوعی که نشان دهنده‌ی آداب و سنن  و  ذوق و سلیقه ملل می‌باشند در گذشته هر تمدن و ملتی سبک و سیاق خاص خود را در تولید اینگونه اشیاء داشته اند.

خوشبختانه امروزه استفاده از فلزات گرانبها در تولید این نوع اشیاء تا حد زیادی متعادل گشته  و زیورآلاتی که با ذوق و سلیقه‌ی فراوان از پارچه و چرم و نخ تولید می‌شوند رواج بسیاری پیدا کرده است.

 

در این پست قصد داریم آموزش بافت یک دستبند بسیار زیبا را به نمایش بگذاریم.

این دستبند با استفاده از نخ بافته میشود . بدیهیست انتخاب رنگ نخ ها در هرچه زیباتر شدن این محصول نقش بسزایی خواهد داشت .

 

%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%d8%af%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%81%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%ae%db%8c

نقشه‌ی بافت

%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%d8%af%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%81%d8%aa%d9%86%db%8c-%d9%86%d8%ae%db%8c

 

فیلم آموزشی :

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم