دستگاه خراطی بسازید

دستگاه خراطی بسازید

دستگاه خراطی بسازید

دستگاه خراطی بسازید : از ابتدای زندگی بشر ، زندگی انسان همواره با عنصری به نام چوب گره خورده است . ابتدایی ترین استفاده انسان‌های اولیه از چوب ساخت سر پناه و ابزار شکار بود که بوسیله‌ی این عنصر حیاتی برای بشر زندگی‌ای آسوده‌تر داشت . با گذشت زمان و افزایش هوش محیطی بشر از چوب برای ساخت ابزار ، وسایل تزئینی و … استفاده شد .
می‌توان هنرهای خروجی از چوب را اینگونه بیان کرد که خروجی هنر کار با چوب در کنار نجاری، منبت کاری، معرق کاری، ارسی سازی، خاتم کاری، و خراطی و … می‌باشد .
احتمالا تا به امروز چشمتان به پایه‌های چوبی آباژور، فرم های چوبی خاص گهواره های چوبی قدیمی و سرقلیان های چوبی افتاده است ، که همگی این خروجی‌ها حاصل هنر خراطی می‌باشد . امروزه با ورود تکنولوژی به چرخه‌ی تولید خراطی‌ها به شکل صنعتی تولیدات خود را برای تولید تعداد مبلمان و نرده‌های راه پله برای خانه های مجلل و مدرن انجام می‌شوند و اغلب دستگاه‌ها بصورت تمام اتوماتیک می‌باشند .
اما همچنان هستند هنرمندانی که امروزه هنر خراطی خود را بوسیله‌ی دست به رُخ جهانیان می‌کشند .
به فردی که به این هنر مشغول است را به اصطلاح خراط می‌گویند که به غیر از چوب به مصالح و ابزار دیگری نظیر سمباده ، دستگاه خراطی ، مغار ، سوهان ، چاقو و … نیاز دارد .
می‌توان در تعریف هنر خراطی اینطور بیان کرد که این هنر از تراش و شکل و فرم بخشیدن به چوب توسط حرکت دورانی حاصل از بستن چوب به دستگاه می‌باشد .

امروز در تارنمای ساخت و خلاقیت در ساخت آکرومارکت سعی بر این داریم تا به شما همراهان همیشگی خود آموزش ساخت یک دستگاه خراطی کارآمد و کاربردی را در قالب یک ویدئوی آموزش جذاب نشان دهیم . با ما در این ویدئوی آموزشی جذاب همراه باشید .

این آموزش جذاب را از دست ندهید : آموزش ساخت دریل انگشتی

دستگاه خراطی بسازید

وسایل مورد نیاز دستگاه خراطی

یاتاقان ، تسمه دندانه دار ، پولی دندانه دار ، موتور 775 ، ورق آکرلیک، کلید خاموش و روشن ، پیچ دسته دار ، درایور موتور دی سی ، براکت ، لوله فلزی ، فیش مادگی

برای ورود به صفحه‌ی فروشگاه آکرومارکت کلیک کنید

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (4)

  • رضا ملکی از قزوین .بانک ملت پاسخ

    عالی عالی..ضربدر بینهایت طی یکسال کاوش بهترین ماکت کاربردی و درس ساخت این وسیله رو به نمایش گذاشتی ایکاش برای فروش قطعاتش هم خودت پیش قدم بشی . حرف نداری

    اسفند 16, 1399 در 12:46 ق.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      سلام دوست عزیز ممنون از لطف توجه شما همونطور که گفتید ما فقط به نمایش گذاشتیم سازنده خارجی هست باز هم از توجه شما سپاسگزاریم حتما در اولین فرصت فکر تامین قطعاتش هستیم

      اسفند 16, 1399 در 1:16 ق.ظ
  • سامان پاسخ

    سلام اسم آن میخ کع به سفت موتور وصل میشه چی هست

    تیر 11, 1400 در 6:15 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.