آموزش ساخت میز برش

آموزش ساخت میز برش

آموزش ساخت میز برش

آموزش ساخت میز برش بهمراه ویدیوی آموزشی : اره میزی یکی از دستگاه‌های مهم و کاربردی در صنایع چوب است. امروزه با ورود صفحه‌های چوبی و MDF به بازار نیاز به استفاده از اره میزی بیشتر از هر زمان دیگر احساس می‌شود. کم‌کم تولیدکنندگان تجهیزات امکانات و قابلیت‌های بیشتری برای اره میزی در نظر گرفتند به‌گونه‌ای که به‌جرئت می‌توان گفت در کارگاه‌های مدرن نبود این دستگاه عملاً فعالیت‌های یک کارگاه را با مشکل مواجه می‌کند و به‌عنوان یک دستگاه کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین وجود صفحات ام دی اف و پلای وود شما را مجبور می‌کند که از یک دستگاه مخصوص برای برش این صفحات استفاده کنید.

میز برش قطعاً ساده‌ترین و نخستین انتخاب برای شما خواهد بود. به کمک میز برش هم برش‌های طولی (بریدن چوب و تبدیل آن به عرض دلخواه) و هم برش‌های عرضی (قطع کردنِ چوب به عرض مورد نظر) را می‌توان به سادگی انجام داد. اگر حتی میز برش فقط برای همین دو منظور خریداری شده باشد، انتخابی کاملاً درست و به جا بوده و کماکان ارزشمند خواهد بود. اگر چه این محصول دارای ابزارهای جانبی مختلفی بوده که به آن قابلیت کارهای متفاوتی را می‌دهد. همچنین می‌توان از این دستگاه برای اجرای برش‌های یکسان (در طول یا عرض) و همچنین اجرای اتصالات مختلف بهره برد.

امروز در تارنمای آکرومارکت سعی بر این داریم تا با شما همراهان همیشگی خود نحوه ساخت یک میز برش چوب را در قالب یک ویدیوی آموزشی جذاب را به اشتراک بگذاریم . شما می‌توانید با تهیه لوازم مورد نیاز که در قسمت پایین عنوان شده است این وسیله‌ی کاربردی در منزل بسازید .

وسایل مورد نیاز برای ساخت میز اره دیسکی :

موتور 775 ، براکت 775 ، تخته چوبی ، تبدیل 22 به 26 ( می توانید برای قدرتمند تر شدن این دستگاه از محصول ست کامل سنگ رومیزی و اره دیسکی به جای تبدیل 22 و 26 استفاده نمایید ) ، تغذیه 12 ولت 10 آمپر ، لولا ، خط کش

ویدیوی آموزشی پیشنهادی : برای مشاهده آموزش ساخت دریل ستونی کلیک کنید

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (11)

  • موسوی پاسخ

    من با همین ابزار همچین دستگاهی ساختم ولی قدرت برش نداشت کالا اسپیندل ۷۷۵ تو بازار همشون قلابی هستن

    تیر 21, 1400 در 8:01 ق.ظ
    • سعید شفیعی پاسخ

      سلام
      با اجازه اساتید
      تقلبی نیستن عزیزان و فقط یک مدل مشابه ۷۷۵ ساخته شده که قیمت پایینی داره
      بقیه از شرکت های مختلف با سرعت و بلبرینگ و … ساخته شدن و فکر میکنم ۵ شرکت با تنوع حدودا ۲۰ نوع اسپیندل ۷۷۵ وجود داره
      ولتاژ ۶ هست که ۱۸۰۰۰ دور داره و ۱۲ -۲۴ هم هست که ۶۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ دور داره و همچنین ۱۲-۲۴-۳۶ ولت
      وهر کدام دوسر بوش یا یکسر بوش یکسر بلبرینگ یا دوسر بلیرینگ دارن…
      باید به نسبت کاری که میخواید انجام بدید اسپیندل تهیه کنید،تعداد دور ها گشتاور ولتاژ آمپر بدون بار و بتر کامل که در هر کدوم متفاوته و تا ۱۸ آمپر هم دیدم مصرف داشتن.
      من دوتا دارم یدونش 12ولته RS-775 6C COPPER که قدرت و دور خوبی داره بدون بار ۱.۲ آمپر و بار کامل تا ۸ آمپر و ۱۵۰ وات میکشه ویکیش دوسر بلبرینگ 12-24 ولته که بدون بار ۲ آمپر و بار کامل در ولتاژ ۲۴ تا ۱۴ آمپر میکشه ولی ۱۰۰ واته و قدرتش کمتره ولی سرعت بالاتری داره و آمپر بیشتری مصرف میکنه.پس ولتاژ و آمپر پائین و قدرت سرعت بالا بهتره و در اکثریت کارها کارایی داره بنظرم…یک نکته مهم:قوانین امپر و قدرمت و … عجیبه و علمی نیست و اصلا دلیل یر تقابی بودن نیست و نداره تقلبی جز موردی که عرض کردم حدودا ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومن هستن و در دریل های شارژی ارزون استفاده میشن.
      امیدوارم مفید بوده باشه.
      ممنون از آکرومارکت بابت محصولات عالی و اطمینانی که به خریدار داده و کسب کرده.

      شهریور 9, 1401 در 10:41 ب.ظ
      • آکرومارکت پاسخ

        سلام دوست عزیزم ممنون از اطلاعات خوب و جامع شما و همچنین وقتی که گذاشتید ، سپاسگزاریم از لطفی که به ما دارید .
        پیرو گفته ها شما ما یک مقاله در این رابطه تهیه کردیم که ( این لینک ) و داخلش توضیح دادیم که 775 و 750 و 795 و 550 و… یک سایز از موتوره ، وقتی میگیم 775 در واقع داریم به سایز موتور اشاره میکنیم نه به مارک، نه به قدرت و نه به سرعت و… ، وقتی صحبت از مارکِ یک وسیله بشه بحث فیک و تقلبی بودن مطرح میشه ، نه وقتی صحبت از سایز اون وسیله مطرح هست – مثل این میمونه که کسی بگه : “من یک تلویزیون 40 اینچ تقلبی خریدم ” این جمله از اساس غلطه – بحث فیک و تقلبی بودن محصول مربوط به مارک محصول هست جمله ی صحیح میتونه این باشه : ” من یک تلویزیون سونی تقلبی خریدم ” – این گزاره صحیحه چون به مارک محصول (سونی) اشاره داره نه به اندازه ی آن – همانطور که شما هم اشاره کردید، برای درک بیشتر دوستان عرض میکنم : وقتی میگیم :” موتور 775 ” موتوری با اندازه های حدودی : 66.7 میلیمتر در 42 میلیمتر ، قطر شفت : 5 میلیمتر طرف هستیم که با مارک های مختلف و مشخصه های مختلف عرضه میشه – بلبرینگی ، بوشی ، پرسرعت ، پر قدرت ، آمپر کشی بالا ، آمپرکشی پایین ، ولتاژ های مختلف و… ، و باز هم همونطور که شما فرمودید برای کارهای مختلف انواع مختلفی استفاده میشه در یک پروژه و یا ماشین به موتور قدرتی نیاز هست در یک پروژه به موتور سرعتی در یک پروژه به موتور بلبرینگی و….
        امیدوارم دوستان با مطالعه ی بیشتر و دقت قبل از خرید و ساخت ، اطلاعات جامع و کافی در رابطه با محصول انتخابی خود بدست آورند .
        با سپاس فراوان

        شهریور 10, 1401 در 4:25 ق.ظ
  • موسوی پاسخ

    این کلیپو خودتون درست کردید یا از یوتیوبه ؟؟؟

    تیر 22, 1400 در 12:37 ق.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      یوتیوبه بالای همین صفحه نوشته اینا یوتیوبن

      تیر 22, 1400 در 2:04 ق.ظ
  • امیرحسین پاسخ

    اینجا که مستقیم وصل کرد پس چجوری با تسمه و یاتاقان و غیره بهتره؟

    مرداد 22, 1400 در 4:00 ب.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      از نظر ما با تسمه و یاتاقان بهتره شما می تونید طور دیگه استفاده کنید

      مرداد 22, 1400 در 4:20 ب.ظ
      • علی اکبر پاسخ

        سلام وقت بخیر این تبدیل 22 به 26 همان تبدیلی که در این کلیپ استفاده شده است یا خیر ممنون از راهنمایی جنابعالی

        آذر 25, 1400 در 11:24 ق.ظ
        • آکرومارکت پاسخ

          سلام خیر این اون نیست ولی میتونید از 22 26 استفاده کنید

          آذر 25, 1400 در 12:38 ب.ظ
          • علی اکبر

            از این مدل که داخل کلیپ هست در فروشگاه موجود هست یا خیر یا همین 22 به 26 استفاده کنیم با تشکر فراوان از راهنمایی

            آذر 25, 1400 در 12:48 ب.ظ
  • علی اکبرایجی پاسخ

    سلام عزیز خسته نباشید من یک موتور ماشین لباسشویی کوچیک دارم میخوام باش اره میزی درست کنم بنظر شماامکانش هست من یشفت که دوطرفش یاتاقان داشته باشه وسطشم تیغه نصب بشه یکطرفم فولی راستی روی این موتور یک فولی هست که مثل فولی دینام کولر هستش عیب نداره که روی شفت شما هم از اون مدل فولی

    آذر 4, 1402 در 11:56 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.