آموزش ساخت ماشین خراطی

آموزش ساخت ماشین خراطی

آموزش ساخت ماشین خراطی

آموزش ساخت ماشین خراطی بهمراه ویدیوی آموزشی : با نگاهی گذرا به گذشته انسان متوجه می‌شویم که زندگی انسان همواره با چوب و وسایل دست ساز چوبی گره خورده است ، چه امروزه که ما وسایل چوبی مختلفی نظیر مبلمان و … استفاده می‌کنیم چه در گذشته که از چوب درختان نیزه ساخته می‌شد و از آن جهت شکار و تهیه غذا استفاده می‌شد .

اما خراطی به روندی گفته می‌شود که فرد با اساتفاده از دستگاه و ابزار مناسب دست به ساخت و پرداخت قطعه‌ای چوبی می‌زند .
بطور کلی خراطی شیوه‌ای از تولید محصولات چوبی می‌باشد که طی آن و توسط ابزار و وسایل مختلف و عمدتاً به وسیلهٔ دستگاه خراطی اشیایی تولید و پرداخت می‌شوند .
باید توجه داشت که هنر خراطی یکی از صنایع زیر شاخه‌ی صنایع دستی ایران می‌باشد که از دیرباز تا کنون رواج داشته و طرفداران خاص خود را دارد . این هنر به‌طور کلی بیشتر در مناطق و کشورهایی که چوب در آن یافت می‌شود دیده می‌شود.
در رابطه با ریشه واژه خراطی می‌توان عنوان نمود که ریشه این کلمه عربی می‌باشد و از فعل خرط به معنای تراش و متقارن سازی چوب یا جدا کردن پوست چوب است.

باید توجه داشت که هنر خراطی با نجاری متفاوت است ، برخی خراطی را با نجاری یکی می‌دانند اما این دو شاخه باهم کاملا تفاوت دارند. در هنر نجاری، نجار سعی می‌کند تا از کنار هم قرار دادن انواع چوب، احجام گوناگون ایجاد کند در حالیکه در هنر خراطی، خراط با تراش چوب حجم مورد نظر را ایجاد می‌کند .

امروز در تارنمای آکرومارکت سعی بر این داریم تا با شما همراهان همیشگی خود نحوه ساخت ماشین خراطی در قالب یک ویدیوی آموزشی جذاب را به اشتراک بگذاریم . شما می‌توانید با فراهم کردن وسایل مورد نیاز که در قسمت پایین عنوان شده است اقدام به ساخت این دستگاه جذاب نمایید . با ما در تماشای این ویدیوی جذاب همراه باشید .

وسایل مورد نیاز ساخت ماشین خراطی :

تخته چوبی ، موتور 775 ، کنترلر دور موتور ، میخ ، پیچ

آموزش مشابه : برای مشاهده آموزش دستگاه خراطی بسازید کلیک کنید

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.