ساخت آسیاب برقی

آسیاب برقی- ساخت آسیاب برقی

ساخت آسیاب برقی

ساخت آسیاب برقی

در گذشته آسیابانی یکی از شغل های رایج هر منطقه و یا شهر بود ، نحوه ی کارکرد آسیاب بدین شکل بود که دو سنگ بسیار بزرگ روی هم قرارداشتند سنگ بالایی توسط نیروی باد یا آب و یا حیوانات روی سنگ پایینی میچرخید مواد که اکثرا جو یا گندم بودند بین این دوسنگ قرار گرفته و پودر می شدند این فرایند نیازمند فضایی اندازه ی یک خانه و استفاده از حیوات ویا انرژی آب و باد بود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ماشین آلات برقی ظرف چند دقیقه چندین کیلو غلات را در زمانی بسیار کم به آرد تبدیل کرده و روانه ی بازار می کنند .

همچنین آسیاب های کوچک در خانه ها کار یک آسیاب قدیمی را بدون کوچکترین زحمتی انجام می دهند.

ما نیز در این قسمت قصد داریم به ساخت یک آسیاب برقی بپردازیم ، این آسیاب با استفاده از یک موتور الکتریکی که روی آن یک سنگ سمباده بسته شده مواد را آرد می کند.

آسیاب برقی- ساخت آسیاب برقی

← توجه داشته باشید سنگ سنباده و یا سنگ های برش موجود دربازار برای این کار بهداشتی نبوده و هدف از نشر این ویدئو آشنایی با نحوه ی کارکرد آسیاب می باشد شما می توانید با خلاقیت خود راهکار دیگری بجای سنگ سمباده استفاده کنید.

همچنین سازنده در این ویدئو از یک موتور سنگین 220 ولتی استفاده کرده که در این مورد نیز میتوانید از موتور 775 ( آرمیچر 775 ) 12-24 ولت و یا نمونه های مشابه استفاده کنید . در ادامه نحوه ی ساخت این دستگاه آسیاب برقی را خواهید دید.

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • موتور سیکلت پاسخ

    ببخشید به جای سنگ سمباده از چی استفاده کنیم جون مادراتون بگین

    اردیبهشت 18, 1399 در 6:55 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم