آموزش ساخت شمشیر کاتانا چوبی

آموزش ساخت شمشیر کاتانا چوبی

آموزش ساخت شمشیر کاتانا چوبی

آموزش ساخت شمشیر کاتانا چوبی : احتمالا تا به امروز در فیلم‌ها و سریال‌هایی که ساخته شده‌اند با سامورایی‌های ژاپنی و فرهنگ و سلاح‌های آنها روبه رو شده‌اید . یکی از این سلاح‌های مورد استفاده سامورایی‌ها شمشیر بخصوص آنها می‌باشد .
شمشیر کاتانا یکی از باستانی ترین و زیباترین و چشم نوازترین شمشیرهای ژاپنی می‌باشد که توسط میکازوکی ساخته شده است . نسخه اصلی این شمشیر در موزه‌ی ملی توکیو قرار دارد و چیزی که باعث حیرت در آن است این می‌باشد که با وجود قدمت طولانی این شمشیر هنوز هم مانند زمان ساخت، بی عیب و نقص و براق و تیز به نظر می‌رسد .

احتمالا تا به امروز در فیلم‌های سامورایی و یا حتی هالیوودی از شمشیر کاتانا بسیار شنده‎‌اید اما چیزی که شگفت انگیز است این موضوع می‌باشد که این شمشیر در دست افراد بزرگی در طول تاریخ ژاپن قرار گرفته است و بعد از هزار سال در شکل زیبا و قابل ‌توجهی باقی است. ​

از ویژگی‌های اصلی این شمشیر این می‌باشد که این شمشیر به سرعت از قلاف خود خارج شده و از تیزی فوق‌العاده‌ای بهره‌مند می‌باشد که این امر خود باعث سریعتر عمل کردن جنگجو می‌گشت . در واقع جالب توجه است که سبک مبارزه در ورزش رزمی آی آی دو( iaido) بر مبنای کار با شمشیر کاتانا می‌باشد . در این رشته‌ تاکید بر روی در آوردن فوری شمشیر از غلاف، کشتن دشمن با یک ضربه، پاک کردن لکه خون از روی تیغه‌ی شمشیر و گذاشتن مجدد شمشیر درون غلاف است .

البته افسانه‌های مختلفی از این قبیل شمشیرها رایج است اما چیزی که حقیقت است این می‌باشد که کاتانا و دیگر شمشیرهای سامورایی برای این طراحی شده‌اند تا سینه دشمن را با لبه تیزشان هدف قرار دهند، و اگر یک شی ساده روی تیغه آن قرار گیرد خیلی بعید به نظر می‌رسد که آن را دو تکه کند. به همین دلیل است که در بسیاری از مراسم‌های سنتی سامورایی، راه رفتن بر روی شمشیر امکان پذیر است. تا زمانی که هیچ حرکت رفت و برگشت بر روی شی انجام نگیرد هیچ برشی انجام نمی‌شود.

امروز در تارنمای ساخت و خلاقیت در ساخت کاردستی آکرومارکت سعی بر این داریم تا به شما همراهان همیشگی خود نحوه‌ی ساخت شمشیر کاتانا نسخه چوبی را در قالب یک ویدئوی آموزشی جذاب ارائه دهیم با ما در تماشای این ویدئوی آموزشی جذاب همراه باشید .

لوازم مورد نیاز برای ساخت شمشیر کاتانا چوبی

چوب بستنی ، چسب چوب ، بند چرمی ، اسپری رنگ ، چسب کاغذی

برای مشاهده صفحه فروشگاه آکرومارکت کلیک کنید

پیشنهاد ویدئوی آموزشی : ساخت هفتیر با کارتن (مقوا) رولور

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (9)

  • کارن پاسخ

    سلام نقشه هم بگذارید لطفاً

    بهمن 28, 1399 در 9:00 ق.ظ
    • ណoៗមណមចា پاسخ

      ساختیش تو؟؟

      فروردین 30, 1400 در 12:23 ق.ظ
    • رضا پاسخ

      سلام لطفا نقشه ی ساخت شمشیر رو بزارین

      مرداد 21, 1400 در 10:38 ق.ظ
      • آکرومارکت پاسخ

        با سلام در حال حاضر نقشه ای از طرف سازنده ارائه نشده

        مرداد 21, 1400 در 6:36 ب.ظ
  • مسعودابراهیمی پاسخ

    خیلی زیباست خصوصت اگه با صبر وحوصله ودر زمانهایی کار کنی که درآرامس باسب وسرحال و سرکیف باشی نه اینکه عصبی و باعجله و از سر بی حوصله گی. وقتی شذوعدبه کار کنید کاملا متوجه عرضم خواهید شد. من دوبار ساختم ،البته بجز بار اول که هم دذی خوبی داد که عجله نکنم و دوم اینکه
    بمنزله مسق سب نباشه وفقط از روی عشق وعلاقه باشه. بار اولی ذو هنوز داذم و وقتی می بینمش خجاات مبکشم از کار خودم. اما دوتا بعدی رو سال ۷۶ دومیلیون ویبصد وهسناد فروختم !! اینم بگم شمشیر من کندو لود نه کاتانا ،کندوی اصل
    وفلزی از ۵ ،۷ ،۱۱ کیلوست ویکی دیگههم هیت که ازهمه سنگینتره. بله آدم فکرمیکنه شمشیرهای زاپنی ها ۱۰۰ گرمه درصورتیکه استادان بنامشون با چنان شمشیرهایی خرمگس را دونیم مبکنند!!!! .

    اردیبهشت 5, 1400 در 3:48 ق.ظ
  • How2make پاسخ

    ممنون برای ساخت شمشیر چوب بستنی

    خرداد 5, 1400 در 9:20 ب.ظ
  • سعید پاسخ

    چرا باید ادم سه ساعت وقتش تلف کنه 200 تا چوب بستنی به هم بچسبونه وقتی میشه یه تیکه تخته خرید مگه مرض داری
    چرا واقعا یکی جواب بده مگه کرم دار ی یخو

    دی 16, 1400 در 7:21 ب.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      چون هدف از اینکار استفاده مجدد از اشیاء ارزون و دور انداختنیه ، تخته ی به این طول و به این نازکی اگر بخواید تهیه کنید باید ببرید نجاری براتون ببره و با دستگاه نازک کنه وبعد فرم بده اونوقت دیگه کاردستی متعلق به شما نیست یه کار نجاری هست که بیرون پول دادید براتون انجام دادند

      دی 17, 1400 در 3:18 ق.ظ
  • BAD BOY پاسخ

    میتونید نقشه رو از ای آدرس تهیه کنید
    رایگان هست
    https://www.mediafire.com/file/tc66cra4gce6g4b/Katana_templates_2.zip?dkey=3ooy665qqfh&r=1613

    تیر 3, 1402 در 2:18 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم