ساخت قرقره مرکب ( جرثقیل )

ساخت قرقره - قرقره مرکب -ساخت جرثقیل

ساخت قرقره مرکب ( جرثقیل )

کافی است تاریخ تحولات بشری بویژه بخش مربوط به صنعت و ساخته‌های دست انسان خلاق و قدرتمند را مطالعه کنیم، به موارد و نمونه‌هایی برخورد خواهیم نمود که مایه شگفتی و حیرت ما خواهند شد. نمونه‌هایی از دست‌ساخته‌های بشری که به قصد توان‌مند کردن انسان در انجام کارهای روزمره‌اش ساخته شده‌اند. اما حالا با گذشت زمان و بررسی این یادگارهای انسان‌های پیشین، به چنان حیرتی فرو خواهیم رفت که ناخودآکاه به ستایش توان و خلاقیت آنها مشغول می‌شویم. یکی از مهم‌ترین میراث پیشینیان و مهندسان قرون و اعصار گذشته، قرقره‌هایی است که برای سهل و آسان کردن کارهای سخت و سنگین به کار می‌روند. برای فهم و درک مهم‌بودن و کارایی این وسیله کافی است نگاهی به قرقره‌های بکارگرفته شده در چرثقیل‌های عظیم‌الجثه نظر کنیم. قرقره‌هایی که نبودشان، بلندکردن اشیاء سنگین و غول‌آسا را به کاری ناشدنی و محال تبدیل خواهد نمود. 

در این میان اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به امور فنی و ساخت ماکت ابزار و ادوات هستید و علاوه بر این مشتاق‌اید تا نحوه کارکرد وسیله‌ها را با دقت در ریز جزئیات‌شان فهم و درک کنید، بهتر است برای مشاهده شیوه فعالیت قرقره مرکب بکارگرفته شده در جرثقیل‌ها نمونه‌ای از این قرقره‌ها را بسازید و به کار بگیرید. اما شگفت‌انگیز اینکه شما در ساخت این قرقره، می‌توانید از صفحات چوبی نیز بهره بگیرید. در اصل علاوه بر مرکب بودن کارکرد در این قرقره، می‌توان با درآمیختن چوب و فلز در ساخت اجزاء نیز، مرکب بودن را به شیوه‌ای دیگر نمایش داد. بی‌تردید به این نگته آگاه هستید قرقره مرکب جزو آن دسته از وسایلی است که موارد کاربردی فراوانی را به خود اختصاص داده است، از این رو علاقه‌مندان و شاغلین امور فنی نیاز مبرمی به این وسیاه دارند.

ساخت قرقره - قرقره مرکب -ساخت جرثقیل2

از اینرو شما با فراگرفتن و یادگیری شیوه طراحی و ساخت یک قرقره مرکب قدرتمند، می‌توانید نمونه‌های ساخته شده به دست خود را به دیگران فروخته و عرضه کنید. و این بهترین کاری است که علاقه‌مندان به کارهای فنی می‌توانند برای کسب درآمد در پیش بگیرند. با تماشای ویدیوی بارگذاری شده در این بخش، از همین حالا کار را آغاز کنید و مشغول شوید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (5)

  • m_h_t_12 پاسخ

    سلام مطالب و کلیپ هاتون عالیه واقعا.لذت بردم.آدرس سایت رو ذخیره کردم

    اسفند 7, 1398 در 3:16 ق.ظ
  • کامیار صباحی پاسخ

    خیلی عالی بود خسته نباشید

    اسفند 26, 1398 در 7:14 ق.ظ
  • حسن میرزایی پاسخ

    عاشق شغلم هسم
    تاسیسات بیمارستان کار میکنم
    ولی چیزهایی تعمیرکردم که تو منطقه کسی نمیدونه چی هسش
    این کلیپ و مطالبتون حرف نداره
    طرح ها دارم تو ذهنم از چهارپایه ترکیبی ارتفاع گرفته تا …. ولی اسپانسرندارم
    زود بازده و خوش فردش تجخیزاتی که واسه همه فنی کارا لازمه۰۹۹۰۱۴۳۱۷۱۱

    شهریور 25, 1400 در 12:43 ب.ظ
  • محسن آقایی*صنعتگر(ماشین سازی)*اصفهان پاسخ

    واقعاااااااااااا دمتون گرم.
    خیلی خیلی خیلی………عالی بود.
    کاش لطف می کردین و ساخت چیزای دیگه رو هم آموزش میدادین.
    خوشا به حال و سعادت کسیکه استادی زبَردست،ماهر و خلاقی چون شما داره.

    آذر 25, 1400 در 6:04 ب.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      سلام دوست عزیز نظر لطف شماست
      ولی این ویدئو ها و این سازه ها ساخت ما نیست سازنده شون خارجی هست ما فقط برای استفاده ی دانش آموزان و علاقه مندان به ساخت و خلاقیت از یوتیوب دانلود کردیم و منتشر کردیم مجدد
      چون یوتیوب فیلتره خیلی از بچه ها نمیتونن دسترسی داشته باشند و استفاده کنند ضمن اینکه ترافیک سایت ما نیم بها هست راحت و بدون محدودیت میتونن استفاده کنند . اگر روزی یوتیوب فیلترش برداشته بشه قطعا لینک سازنه رو مستقیم خواهیم گذاشت
      با سپاس فراوان از لطف و توجه شما

      آذر 25, 1400 در 8:32 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم