ساخت زیورآلات دست‌ساز

دست‌سازه-کاردستی-مشاغل‌خانگی-دست‌بند-گردن‌آویز-هنردست

ساخت زیورآلات دست‌ساز

آنچه که بصورتی کاملا اصیل و ذاتی در نهاد هر انسانی وجود دارد قدرت خلاقه‌ای که از ابتدای زندگی همواره همراه او بوده است. اساسا آدمی از خلق کردن و ساختن هر چیزی لذت می‌برد. بی‌شک همین لذت توام با ساختن است که باعث بوجود آمدن تمدن‌ها در طول تاریخ و رشد و تکامل بشر در امتداد تاریخ شده‌است. جالب است که بدانیم بخشی از این لذت از گذشته‌های بسیار دور در طراحی و ساخت زیورآلات و اشیاء زینتی تجربه شده است. بگونه‌ای که اگر در موزه‌های مربوط به دستاوردهای بشر ابتدایی و مردمان عهد باستان گذری و دیداری داشته باشیم، با نمونه‌های شگفت‌انگیزی مواجه خواهیم شد که در هزاره‌های پیشین طراحی و ساخته شده‌اند.

این روند و علاقه انسان‌ها به تولید زیورآلات و اجسام زینتی نه تنها تا به امروز دوام آورده، بلکه دچار تغییرات و تحولات بیشماری در نوع طراحی و شیوه ساخت نیز شده است. جالب‌تر اینکه امروزه بسیاری از این زیورآلات نه در کارگاه‌های صنعتی که در خانه‌ها و به دست علاقمندان این حرفه تولید می‌شوند. تولیدی که علاوه بر ساخت ظریف‌ترین و زیباترین محصولات، موجب رونق و بالندگی حرف و مشاغل خانگی نیز می‌گردد.

از اینرو تارنمای “آکرومارکت” به دلیل رسالتی که در زمینه احیای هنرمستظرفه و پاسداشت صنایع دستی ایرانی دارد، در ادامه مجموعه پست‌های آموزشی خود، نگاهی نیز به سمت مشاغل خانگی و همچنین تولید زیورآلات و اجسام زینتی می‌گرداند. به همین خاطر در ویدیوی آموزشی امروز شما دوستان همراه “آکرومارکت” با شیوه ساخت و تولید چند نمونه از وسایل زینتی آشنا خواهید شد.

دست‌سازه-کاردستی-زیورآلات-مشاغل خانگی-گردن‌آویز-دست‌بند-جعبه‌هدیه

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.