ساخت زیورآلات با فلز

زیورآلات-فلزی-مس-حک بر روی مس-

ساخت زیورآلات با فلز

زیورآلات یکی از کهن‌ترین دست‌سازه‌های بشر است. طی کاوش‌هایی که در مناطق مختلف جهان و مطالعه‌ای که بر روی ضمائم متعلق به انسان‌های دفن شده از فرهنگ‌های مختلف انجام شده، زیورآلاتی به دست آمده است که چونان شناسنامه‌ای دیدگاه انسان‌های گذشته را به زندگی و زیبایی، معرفی می‌کنند. بطوریکه هر کدام از این وسایل زینتی و زیورآلات، متناسب با فرهنگ اقوام و دیدگاه آنها به جهان و طبیعت، عنصری ویژه و منحصر به جغرافیا و اقلیم‌های خاص محسوب می‌شود.

اما با پیش رفتن قافله تمدن و ایجاد تغییرات وسیع و گسترده در شیوه زندگی انسان‌ها، دیدگاه‌شان نیز نسبت به زیبایی و امر زیبا، به کلی دچار دگرگونی شده است. بطوریکه اگر هرکدام از زیورآلات و اشباء زینتی قرون و اعصار گذشته را برای انسان‌های امروزی به نمایش گذاشت، زمختی این اجسام بیش از هر چیزی در نگاه آنها، جلوه‌گر خواهد شد.

اما با وجود تمامی تغییرات و دگرگونی‌های پیش‌آمده در نظر و دیدگاه انسان‌های امروزی نسبت به امر زیبا، گهگاه پیش می‌آید که همین زیورآلات زمخت، به مد روز بدل گشته و مورد پسند خیل عظیمی واقع می‌شود.

یک نمونه از این وسایل زینتی و زیورآلاتی که نقش کهنگی و رنگ گذشته‌ها را بر خود دارند، دست‌سازه‌هایی است که با حک کردن نقوش بر روی فلز ساخته شده‌اند. زیورآلاتی که طی سالیان اخیر مورد اقبال بسیاری از طرفداران مد‌، بویژه جوانان واقع شده‌اند. از آنجا که طراحی و ساختن این ابزار زینتی تنها در دایره تخصص صنعت‌کاران حرفه‌ای محدود نمی‌شود، برآنیم تا با آموزش فن حک کردن نقوش بر روی فلزات، شیوه ساخت زیورآلات کلاسیک را به علاقه‌مندان این حوزه و فن آموزش دهیم. تنها کافی است مواد لازم برای این کار را به درستی شناخته و از آنها به مهارت کامل استفاده کنید.

پی‌نوشت: مهمترین ماده‌ای که برای حک کردن نقوش بر روی مس نیاز است، مایع مس برای مدار چاپی یا “اسید کلروفریک” می‌باشد که به راحتی می‌توانید از مغازه‌هایی که مدارهای الکترونیکی را عرضه می‌کنند، تهیه کنید. علاوه بر این، کاغذ مورد استفاده برای چاپ نقش مورد نظر بر روی فلز، کاغذ گلاسه می‌باشد.  
زیورآلات-فلزی-مس-حک بر روی مس- 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم