ساخت اره عمودبر (چکشی)

اره-عمودبر-چکشی-رومیزی-ابزاردستی-ابزارخودکار

ساخت اره عمودبر (چکشی)

“اره” یکی از مهمترین ابزارهایی است که از ابتدای شکل‌گیری تمدن‌ها جزوی از ادوات مورد نیاز دست بشر محسوب می‌شود. وسیله‌ای که با آغاز عصر آهن در دست بشر قرارگرفت و توانست نقش بی‌بدیلی را در فرآهم کردن مواد اولیه جهت ساخت‌و‌سازها ایفا کند.

با مطالعه تاریخ تمدن‌های پراکنده در سطح جهان به این نتیجه می‌رسیم که بسیاری از ابزار و ادوات مورد استفاده در دست انسان‌ها همان‌هایی هستند که در دوران پارینه سنگی، از سنگ ساخته می‌شده‌اند. بگونه‌ای که می‌توان گفت تیزترین و براترین وسیله‌ای که توسط انسان‌های پیشاتمدنی بکارگرفته می‌شدند، تکه سنگی بود که با زحمت بسیار آنقدر ساییده می‌شد که به شکل یک وسیله برنده درآید. اما با ورود انسان‌ها به دروازه تمدن و مهار آتش و استخراج آهن، هر کدام از ابزار و ادوات مورد نیاز آدمی بدیل فلزی خود را یافتند. در این میان “اره” یکی از مهمترین نمونه‌هایی است که برای رفع‌نیازهای روزمره ساخته شد.

اما با ورود به عصر صنعت و تکنولوژی تغییرات در ابزار مورد نیاز دست انسان‌ها در سطحی وسیع و گسترده‌تر نسبت به ادوار گذشته انجام گرفت. چرا که حالا دیگر جریان الکتریسته هم در خدمت ساخت وسایل قدرتمندتری درآمده بود. بسیاری از ابزاری که تا دیروز بصورت دستی و صرف انرژی بسیار توسط انسان‌ها بکار گرفته می‌شد، حال با استفاده از جریان برق به شکلی کاملا خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرند. اره‌های برقی با قدرتی باورنکردنی که توانایی اره کردن و بریدن الوارهای ضخیم چوب را با سهولت بسیار در اختیار دارند.

تارنمای “آکرومارکت” که در بخش آموزشی خود طریقه ساخت بسیاری از وسایل کاربردی مورد نیاز در فعالیت‌های روزمره را آموزش می‌دهد، در نظر دارد در ادامه مطالب آموزشی خود شیوه ساختن یک “اره عمودبر” زیبا را به شما علاقمندان آموزش دهد. بی‌تردید نیاز به تذکر نیست که در حین استفاده از این وسیله نهایت دقت را بکارگرفته و نکات ایمنی را رعایت کنید.

اره-عمودبر-چکشی-رومیزی-ابزاردستی-ابزارخودکار

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.