آموزش حک کردن نقوش بر روی چوب

آموزش حک کردن نقوش بر روی چوب

حکاکی بر روی سنگ‌ها و صخره‌ها، مصداق بارز و آشکار هنر ابتدایی است. هنری که خالق آن را به هنگام خلق اثرش هیچ‌گونه تصوی از هنر نداشته است. چرا که اساسا آن چه که از سرانگشتان آنها بر روی سنگ‌ها و صخره‌ها منتقل می‌شدند، به هدفی کاملا بیگانه با رسالت هنر و فعالیت هنری انجام می‌شده است. حالا دیگر تمامی دانشمندان و باستان‌شناسان برای مسئله اتفاق نظر دارند که انسان‌های ابتدایی، این نقش‌ها و نگاره‌ها را به هدف برقراری ارتباط با اطرافیان‌شان و یا غلبه یافتن بر طبیعت و عناصر موجود در آن، طراحی می‌کرده‌اند. اما با تکامل ذهن بشر و شکل‌گرفتن تمدن‌ها، بر این این گونه از فعالیت‌های بشری نیز عنوان هنر تعلق گرفته و روابط ساختارمندی را به خود اختصاص دادند. بطوریکه حکاکی بر روی سطوح سنگی و چوبی به عنوان یک رسته هنری شناخته شده و تا جایی پیش رفتند که در این میان هنر مجسمه‌سازی نیز شکل گرفت. اما در این میان، حکاکی بر روی چوب، ماجرای دیگری است. به همین دلیل، آموزش حک کردن نقوش بر روی چوب می‌تواند به عنوان یک فعالیت سرگرمی‌ساز و هنرمندانه تلقی شود.

این روزها در بسیاری از شهرهای ایران کافی است گشت و گذاری داشته باشید تا با نمونه‌های فراوانی از صنایع دستی چوبین برخورد کنید. اسباب و آلاتی که با چوب‌هایی از رنگ و بافت مختلف و در کمال هنرمندی ساخته و پرداخته شده‌اند. نمونه‌ای از این هنرها، هنر حکاکی بر روی سطوح چوبین است. هنری که در صورت عشق و علاقه تام و تمام به کار چوب است که به بار نشسته و نمود پیدا می‌کند. در این میان نیز هنرمندانی پیدا می‌شوند که با هنرمندی خیره‌کننده‌شان، پیچیده‌ترین نقوش را در عین زیبایی و لطافت، بر روی چوب منتقل می‌کنند. حال در پست آموزشی امروز تارنمای آکرومارکت در نظر داریم آموزش حک کردن نقوش بر روی چوب را در قالب ویدیویی آموزشی به شما علاقه‌مندان به کار نجاری و حکاکی، ارائه کنیم.

ویژگی بارز آموزش امروز، طریقه انتقال نقش مورد نظر بر روی سطح چوبی است. در این کار، نیازی به طراحی نقش بر روی چوب نیست. چرا که شما می‌توانید به شیوه‌ای خاص که در ویدیو خواهید دید، نقش را بر روی کاغذ طراحی کرده، سپس بر روی چوب منتقل کنید. پس این شما و این آموزش حک کردن نقوش بر روی چوب.

آموزش حک کردن نقوش بر روی چوب-نجاری- حکاکی-چاپ بر روی چوب-منبت‌کاری-صنایع دستی-کاردستی

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (3)

  • بهروز پاسخ

    سلام خسته نباشید .جنس کاغذوجوهری که استفاده میشه از چی هستش ؟؟؟ممنون میشم برام ایمیل کنید جواب رو???✋

    مهر 27, 1397 در 3:35 ق.ظ
    • Mojtaba Tohidi پاسخ

      سلام ممنون از توجه تون کاغذ های گلاسه حتی کاغذ های عکاسی و چاپ پرینتر لیزری

      مهر 28, 1397 در 6:39 ب.ظ
  • ماهان پاسخ

    سلام رایانش مو خواستم بدونم این چاپی که روی چوب می کشه با او تو چیه کاغذش اگه بگید ممنون میشم

    اردیبهشت 1, 1399 در 10:21 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم