ساخت اجاق گاز مینیاتوری

آموزش ساخت اجاق گاز مینیاتوری

ساخت اجاق گاز مینیاتوری

آموزش ساخت اجاق گاز مینیاتوری : در ایتدا باید عنوان نمود که لغت مینیاتور بر اساس تعریف عامیانه به معنای یک چیز ظریف است و برای هر چیز ظریف و کوچکی اصطلاح مینیاتوری بودن را به کار می برند و هدف از عنوان این واژه مینیاتوری در این آموزش نیز همین تعریف می‌باشد .
همانطور که می‌دانید انسان پس از کشف آتش که اولین وظیفه‌ی آن گرم کردن محیط و خود انسان بود با گذشت اندک زمانی انسان به این نتیجه رسید که از آتش علاوه بر استفاده از گرمای آن می‌تواند در امر تهیه و آماده سازی غذا نیز استفاده نماید .
با نگاهی گذرا به تاریخ امر پخت و پز از شعله مستقیم آتش تا اجاق‌های هیزمی متوجه می‌شویم که با گذشت زمان از ابتدای کشف آتش این وسیله در دوره‌های مختلف، به شکل‌های متفاوتی وجود داشته است و به مرور تغییر شکل داده و به تکامل رسیده است .

با توجه به تاریخ ، تاریخ ساخت اولین اجاق را می‌توان ، به سال ۱۴۹۰ میلادی ارجاع داد. اجاق گازهای اولیه، به‌شکل کوره‌ای ساخته می‌شدند و عموما از جنس آجر و کاشی بودند و برای رفع دود حاصل از سوختن چوب از دودکش هم استفاده می‌کردند . کوره‌های اولیه، به مرور زمان پیشرفت کردند و تغییر شکل دادند؛ سازنده اجاق ، برای مهار دود آتش، اتاقک‌های کوره‌ای را اختراع کرد؛ سوخت اتاقک‌ها چوب بود و در بالایشان، حفره‌ای قرار داشت؛ برای پختن غذا، دیگ‌ها را مستقیم روی حفره قرار می‌دادند.

امروز در تارنمای آکرومارکت سعی داریم تا با شما همراهان همیشگی خود نحوه‌ی ساخت یک اجاق گاز کوچک به عنوان کاردستی با مصالح مینیاتوری و کوچک را در قالب یک ویدیوی آموزشی به اشتراک بگذاریم . با ما در تماشای این ویدیوی آموزشی همراه باشید .

وسایل مورد نیاز برای ساخت اجاق گاز مینیاتوری

سیمان سفید ، آب ، سنگ ریزه ، ملات سیمان ، آجر مینیاتوری ( برای ساخت این مدل آجر روی این جمله کلیک کنید ( از دقیقه 2:12 تا 2:26 ) )

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم