سفر هنرمندان صنایع دستی کره جنوبی به اصفهان

سفر هنرمندان صنایع دستی کره جنوبی به اصفهان

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، اولین نمایشگاه هنرهای چوبی هنرمندان اصفهانی، با حضور کنسول اول سفارت کره جنوبی در ایران، مدیر کل میراث فرهنگی استان و جمعی از مسئولین و هنرمندان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در نگارخانه نقش خانه اصفهان افتتاح شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در آئین گشایش این نمایشگاه با ایراد سخنانی تأکید کرد: بی شک اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، هم اینک در دنیا شناخته شده است و در عین حال با عنایت به برگزاری موفق نشست شورای جهانی صنایع دستی در این شهر تاریخی، بسیاری از کشورها مایل به برقراری ارتباط فرهنگی و هنری با این شهر بزرگ هستند.
وی تصریح کرد: بدون تردید کشور کره که در مبداء جاده ابریشم آبی قرار داشته، از گذشته های دور تا کنون همواره دارای ارتباطات فرهنگی با کشور ایران بوده است.
وی همچنین ادامه داد: امروزه بسیار خشنودیم تا با استناد به صنایع دستی غنی خود این ارتباط فرهنگی را توسعه دهیم.
در ادامه این نشست گیونگ هوان گواک، کنسول اول سفارت کره جنوبی در ایران نیز با ایراد سخنانی عنوان کرد: امروز همگان اصفهان را شهری بزرگ و تاریخی می دانند و این در حالی است که مسئولین در کشور کره جنوبی معتقدند تبادلات فرهنگی در دنیای متکثر امروزی نقش مهمی در توسعه ارتباطات بین المللی ایفا می کند.
کنسول اول سفارت کره جنوبی در همین رابطه ادامه داد و افزود: با عنایت به این سیاست و با توجه به تعاملات فرهنگی، در سال 2017 بیش از 200 هنرمند صنایع دستی کشور کره جنوبی به اصفهان آمده و نمایشگاهی مشترک از آثار صنایع دستی اصفهان و کره جنوبی با همراهی هنرمندان این دیار در شهر تاریخی اصفهان برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است در زمینه چگونگی برگزاری این نمایشگاه جعفر جعفر صالحی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان تأکید کرد: با توجه به ارتباطات فرهنگی دو کشور ایران و کره جنوبی، در سال 1395 شانزده برنامه فرهنگی مشترک در دو کشور تدارک دیده شده است که در این میان برگزاری این نمایشگاه در اصفهان با حمایت سفارت کره جنوبی در ایران برگزار شده است.
وی در همین زمینه تأکید کرد: کتابی نیز مشتمل بر فعالیت های صنایع دستی ایران و کره جنوبی در حاشیه این نشست های فرهنگی با حمایت سفارت کره جنوبی به زودی انتشار خواهد یافت.
در این نمایشگاه 110 اثر هنری از 63 هنرمند هنرهای سنتی اصفهانی در هنرهایی همچون پیکر تراشی ،منبت، خاتم کاری، معرق منبت، سوخت چوب و گره چینی به همت معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان به نمایش عموم در آمده است.

منبع : ایمنا

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.