ساخت عروسک‌ پارچه‌ای در شکل‌های متفاوت

ساخت عروسک پارچه‌ای در شکل‌های متفاوت- اسباب‌بازی-بازیچه-دوخت و دوز-کاردستی-باربی-عناصر فرهنگی

ساخت عروسک‌ پارچه‌ای در شکل‌های متفاوت

شاید بتوان عروسک‌ها را نزدیک‌ترین نمونه در میان بازیچه‌ها و اسباب‌بازی‌ها به کودکان دانست. اسباب‌بازی که اگر چه در دید عموم مردم بازیچه‌ای مختص دختربچه‌ها محسوب می‌شود، اما به دلیل فلسفه وجودی و مشخصات ظاهری‌‌اش جایگاه ویژه‌ای را در دستان و آغوش همه کودکان داراست. در این میان حتی نمونه‌هایی که شباهت چندانی به نمونه مثالی عروسک‌ها ندارند نیز، همان نقشی را که از ابتدا برای همه این بازیچه‌ها تعریف شده است را ایفا می‌کنند. چرا که اساسا گویی همه عروسک‌ها می‌بایست به عنوان دوست و همراه و یا حتی همزاد در آغوش کودکان جای بگیرند. اما با وجود نقش مشترکی که به این دست از اسباب‌بازی‌ها واگذار شده است، همه عروسک‌ها در همه کشورها و فرهنگ‌ها، چندان شبیه هم نیستند. دست‌کم طی سده‌ها و دهه‌های گذشته که چنین نبوده است. عروسک‌ها نیز مثل سایر عناصر فرهنگی هر جامعه‌ای، خصوصیات و ویژگی‌های مختص آن جامعه را در شکل و شمایل ظاهری پذیرا می‌شوند. برای درک بهتر این ادعا بهتر است ساخت عروسک پارچه‌ای در شکل‌های متفاوت را برای یک بار تجربه کنید.

طی سال‌های اخیر به دلیل محو شدن تدریجی مرزهای فرهنگی و متعاقبا نزدیک شدن هرچه بیشتر فرهنگ‌ها به یکدیگر، بسیاری از عناصر قومی و فرهنگی هویت منطقه‌گرای خود را از دست داده و در سطح گسترده‌تری از جهان دامان گستردند. نمونه بارز و آشنای این عناصر فراگیر، عروسک‌های باربی است. عروسک‌هایی که با تثبیت یک شمایل ظاهری استاندارد به عنوان نمونه کامل و بی‌نقص در بسیاری از کشورهای جهان، دیدگاه و سلیقه فردی بسیاری از کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده‌اند. پدیده ظهور این نوع از اسباب‌بازی‌ها، موجب از بین رفتن دیدگاه بومی و اصیل بسیاری از فرهنگ‌ها و قومیت‌ها شده است. اما گزینه مقابل چنین ناسازه تهاجمی چه می‌تواند باشد؟ بی‌تردید رجوع به فرهنگ بومی و اصیل جوامع و فرهنگ‌ها. مثل طراحی و ساخت عروسک‌های موافق طبع و سلیقه فرهنگ‌های بومی. در این راستا می‌توان ساخت عروسک پارچه‌ای در شکل‌های متفاوت را به شیوه‌ای دیگر آزمایش کرد.

پیش از این در تارنمای “آکرومارکت” نمونه‌های متنوعی از اسباب‌بازی‌ها را معرفی و شیوه ساخت آنها را آموزش داده‌ایم. حال در ادامه این روند برای پست آموزشی امروز طریقه ساخت عروسک پارچه‌ای در شکل‌های متفاوت را در قالب ویدیویی آموزش می‌دهیم. عروسک‌های بامزه‌ای که ساخت و دوخت آنها، لذت وصف‌ناپذیری را برای شما مهیا می‌کند.

ساخت عروسک پارچه‌ای در شکل‌های متفاوت- اسباب‌بازی-بازیچه-دوخت و دوز-کاردستی-باربی-عناصر فرهنگی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم