توجه به صنایع فرهنگی و هنری؛ از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی

توجه به صنایع فرهنگی و هنری؛ از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، پیام یوسفی، مسئول بسیج هنرمندان خراسان جنوبی روز گذشته، ۲۵ مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هنرمندان استان ارادت خود را به نظام، بسیج و نهادهای نظام نشان داده اند.

وی ادامه داد: شعرا و ادبا در طول تاریخ اسلام، همواره مورد تشویق قرار می‌گرفتند و سایر رشته‌های هنری نیز برای ترویج ارزش‌ها نیازمند رهنمودها و حمایت‌های علما هستند.

مسئول بسیج هنرمندان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنر امروزه بسیار توسعه یافته است، افزود: تئاتر یکی از هنرهایی است که مورد توجه قرار نگرفته است، در دوران دفاع مقدس این هنر بار بزرگی بر دوش کشید و تاثیرگذاری بسیاری داشت.

یوسفی با توجه به اینکه هنر موسیقی نیز در دوران دفاع مقدس نقش موثری داشته است، عنوان کرد: هنر موسیقی در دوران دفاع از ارزش‌ها و باورها سبب ایجاد شور انقلابی شد و اکنون نیز در بین مدافعان حرم اثرگذاری بالایی دارد و لازم است هنرمندان در این عرصه از حمایت‌های بیش از گذشته علما برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه در خراسان جنوبی بیش از یکصد نوع هنر دستی وجود دارد، یادآور شد: این هنرهای دستی هویت و فرهنگ استان محسوب می‌شوند و باید سند منسجم آمایش سرزمین مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد، عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه بیان کرد: پیروی از علما همواره توانسته است مردم را به سمت صحیح هدایت کند.

وی با اشاره اینکه در مسائل عزاداری‌ها گاهی انحرافاتی مشاهده می‌شود، گفت: اگر هنرمندان و هیئت‌ها از علما پیروی کنند این انحرافات هرگز وجود نخواهد داشت.

عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه علما در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم هنر تاثیر‌گذاری لازم را داشته باشد باید تبعیت از علما را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

عبدالرزاق نژاد با تاکید بر اینکه به صورت شفاف و مستقیم باید مسائل هنری را بیان کنیم، یادآور شد: هنر در سطح دنیا حرف اول را می‌زند و تا هنگامی که جذابیت‌های هنری وجود نداشته باشد نمی‌توانیم فرهنگ را به درستی معرفی کنیم.

منبع : خبرگزاری قرآن

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.