تصویب ۵۰۰ میلیون ریال برای ایجاد بازارچه صنایع دستی خرم آباد

تصویب ۵۰۰ میلیون ریال برای ایجاد بازارچه صنایع دستی خرم آباد

تصویب ۵۰۰ میلیون ریال برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی خرم‌آباد

فرزانه عادلی
خرم آباد- معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از تصویب پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در مرکز این استان خبر داد.

فرزانه عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به برنامه های میراث فرهنگی لرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی اظهار داشت: در این حوزه سه طرح ایجاد بستر مناسب برای عرضه محصولات تولیدی هنرمندان در قالب ایجاد بازارچه صنایع دستی، توسعه و ترویج صنایع دستی در روستاها و پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه مشاغل خانگی کوچک در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل بازارچه صنایع دستی در مرکز لرستان ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی امسال مصوب شده است عنوان کرد: همچنین در روستاهای هدف صنایع دستی نیز طی سال گذشته در روستای بیشه ۵۰ نفر در رشته های گلیم بافی، جاجیم بافی و طراحی گلیم تحت آموزش قرار گرفتند.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه طی چهار ماه نخست امسال هشت کارآفرین حوزه صنایع دستی لرستان به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات مورد نیاز معرفی کرده ایم گفت: در نهایت چهار میلیارد ریال تسهیلات به این کارآفرینان پرداخت شد.

عادلی با بیان اینکه با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۳۰ نفر فراهم شد ادامه داد: همچنین در بخش مشاغل خانگی مستقل نیز ۱۸۰ نفر طی سال گذشته ۷۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی بیان داشت: همچنین در بخش مشاغل خانگی پشتیبان نیز ۶۰ نفر به صندوق کارآفرینی امید معرفی و در مجموع شش میلیارد ریال تسهیلات از این صندوق دریافت کردند.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ستی و گردشگری لرستان گفت: همچنین به ۱۳ نفر صنعتگر کار آفرین از محل صندوق کارآفرینی امید مبلغ پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد که با پرداخت این میزان زمینه اشتغال ۸۰ نفر در استان فراهم شد.

منبع : خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم