افتتاح نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در پایتخت/ عودلاجان رنگ و بوی هنرهای سنتی می‎گیرد

افتتاح نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در پایتخت/ عودلاجان رنگ و بوی هنرهای سنتی می‎گیرد

نخستین بازار دائمی صنایع دستی در پایتخت افتتاح می شود.

مدیرکل صادرات صنایع دستی در گفت‎وگو با خبرنگار عصرایران از افتتاح نخستین بازار دائمی صنایع دستی در پایتخت خبر داد و گفت: عصرامروز شنبه دهم مهرماه این بازارچه در محله عودلاجان تهران افتتاح می شود.

پویا محمودیان تصریح کرد: این بازارچه با 50 باب مغازه آماده بهره برداری است و امیدواریم که با استقبال مردم و علاقه مندان صنایع دستی و هنرهای سنتی همراه شود.

وی با اشاره به اینکه بازارچه عودلاجان پس از مرمت و آماده سازی تبدیل به یک مکان دائمی برای عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی کشورمان شده است، تاکید کرد: این مکان محلی برای حضور گردشگران و نمایش صنایع دستی ایران خواهد شد و بی شک گردشگران خارجی نیز از دیدن این بازار و حضور در آن استقبال خواهند کرد.

عودلاجان یکی از محلات قدیم تهران است که از غرب به خیابان ناصرخسرو، از شرق به ری، از شمال به امیر کبیر و از جنوب به 15 خرداد محدود است و سه محله اصلی امامزاده یحیی، پامنار و ناصرخسرو را در بر می‌گیرد که از نظر تاریخی، به دلیل وجود بناهای تاریخی متعدد، بسیار غنی است. عودلاجان پیشینه‌ای بیش از چهارصد سال دارد و در کنار محله‌های سنگلج، ارگ و بازار به عنوان قدیمی‌ترین محله‌های تهران شناخته می‌شود. در دوره قاجار عودلاجان جزو مناطق اعیان نشین پایتخت به شمار می‌رفته است. قوام الدوله، نصرالدوله، مدرس، موتمن الاطباء، امین نظام، عزت الدوله، ملک الشعرا و نام‌های آشنای دیگری از عصر قاجار با این محله پیوند خورده اند.

بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی عودلاجان شنبه دهم مهرماه ساعت 15 با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی، شورای شهر، شهرداری و دیگر مسئولان و فعالان صنایع دستی افتتاح می شود.

منبع سایت خبری عصر ایران

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم