آموزش صحافی کردن کتاب‌ها (ساخت جلد گالینگور)

آموزش صحافی کردن کتاب‌ها (ساخت جلد گالینگور)

کتاب‌ها را می‌توان از قدیمی‌ترین دست‌آوردهای بشر دانست. از آن هنگام که آدمی بر آن شد تا دانسته‌های‌اش را در برابر تندباد فراموشی پاسداری و به دیگر انسان‌ها و نسل‌های آینده منتقل کند، کتاب به مهم‌ترین عنصر دانایی تبدیل شد. عنصری که از سده‌های پیشین تا به امروز نقش مهمی را در انتقال معارف و دانش‌ ایفا می‌کند. از آنجا که قرار بر این بود تا کتاب‌ها، دانش کسب شده به دست آدمی را به آیندگان نیز انتقال دهد، می‌بایست در بهترین و مقاوم‌ترین حالت ممکن ساخته و پرداخته می‌شدند. اگرچه پیش از پدید آمدن کتاب‌های کاغذی، الواح گلی و سنگ‌نوشته‌ها دانش و علوم کسب شده را محفوظ می‌داشتند اما به دلیل حجیم‌ بودن و نیز سنگینی بیش از حد آنها، به مرور زمان منسوخ شده و جای خود را به کتاب‌ها و صفحه‌های کاغذی دادند. اما در این میان، کتاب‌ها نیز به دلیل جنس کاغذی‌شان چندان مقاومتی از خود در برابر فرسایش زمان نشان نمی‌دادند. از اینرو آنها که در کار نشر و چاپ کتاب بودند، تمامی تلاش خود را به کار بستند تا آنجا که ممکن است، کتاب‌ها را در برابر کهنگی و فرسودگی در امان نگاه دارند. یکی از این راه‌ها، صحافی کردن و ساخت جلد سخت برای کتاب‌ها بود. از اینرو در این بخش با آموزش صحافی کردن کتاب‌ها (ساخت جلد گالینگور) در حوزه کتاب و اندیشه گام برمی‌داریم.

شاید به این فکر کنید که کار صحافی کردن کتاب‌ها فرایندی است کاملا حرفه‌ای که از عهده شما برنمی‌آید و یا اینکه بدون داشتن ابزار کافی و مخصوص که در کار صحافی به کار می‌آید، این کار محال و است و غیرممکن. اما باید بدانید که هیچ کاری در صورت برخورداری از انگیزه و علاقه، غیرممکن نیست. برای اثبات این ادعا در قالب ویدویی، آموزش صحافی کردن کتاب‌ها (ساخت جلد گالینگور) را به شما علاقه‌مندان و همراهان همیشگی تارنمای آکرومارکت ارائه می‌کنیم.

پس اگر شما هم از علاقه‌مندان این حوزه هستید، بدون معطلی کتاب یا دفترچه‌ای را انتخاب کرده و مقدمات را برای صحافی کردن آن فراهم کنید. لازم به ذکر است که آموزش صحافی کردن کتاب‌ها (ساخت جلد گالینگور) آنگونه که در ویدیو ارائه می‌شود، فعالیتی مخصوص خانه و در مقیاسی نسبتا کوچک. از اینرو این فعالیت با نمونه آن در کارگاه‌های صحافی و در فضایی کاملا حرفه‌ای تفاوت‌هایی را داراست.

آموزش صحافی کردن کتاب‌ها (ساخت جلد گالینگور)-چاپ کتاب-انتشارات-الواح گلی-سنگ‌نوشته-جلد شومیز-جلدگالینگور

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (9)

  • سپیده پاسخ

    سلام. خیلی خوب بود فقط اون کارتن بود یا جنس خاصیه؟ قبل از روکش سبز منظورمه

    اردیبهشت 30, 1399 در 5:00 ق.ظ
    • F پاسخ

      یخورده انگار شبیه مقوا ماکت بود

      خرداد 28, 1399 در 3:23 ق.ظ
  • سعید پاسخ

    خب حتما باید بپرسیم
    به جای اون متن بلند چرت که گذاشتید یه چیز کاربردی می نوشتید ببینم اون چه چسبی هست و جنس مقوا چیه

    آذر 6, 1399 در 9:53 ق.ظ
    • آکرومارکت پاسخ

      سلام چسب صحافی یا در صورت نبودن چسب چوب مقوا هم باید متناسب با قطر جلد باشه مقوای خاصی مد نظر نیست

      آذر 8, 1399 در 9:17 ب.ظ
  • a پاسخ

    مقوای کرجی

    دی 28, 1399 در 3:11 ب.ظ
  • علی پاسخ

    سلام کاش لینک دانلود ویدیو رو میگذاشتین

    اردیبهشت 1, 1401 در 2:26 ب.ظ
  • عرفان پاسخ

    سلام*بسیارمتشکرم*واقعا کاربردی و مفید بود

    آذر 24, 1401 در 8:03 ب.ظ
  • محمدحسین پاسخ

    سلام مقوا ، مقوای کرجی هست و چسب هم چسب ب۵۰ بنده خودم صحافی هستم اگه سوالی دارید می تونی به این شماره ها تماس بگیرید با بنده سوالاتتون رو بپرسید. ۰۹۱۹۳۸۰۶۴۸۴. ۰۹۳۰۳۲۳۱۱۶۲ کریمیان

    دی 14, 1401 در 2:19 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.