صادرات صنایع‌دستی از استان همدان ۲ برابر افزایش یافت

صادرات صنایع‌دستی از استان همدان ۲ برابر افزایش یافت

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به افزایش ۲ برابری صادرات صنایع‌دستی گفت: سفال لالجین به عنوان نخستین کالای صادراتی استان همدان در کشور توزیع می‌شود.

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: سهم عمده‌ای از صادرات استان همدان مربوط به صنایع دستی است که از این میان سهم صادرات همدان از سفال و سرامیک بسیار قابل توجه است که باید همچنان رو به افزایش باشد.

وی با بیان اینکه سفال‌ و سرامیک‌، فرش‌، گلیم‌، قالی‌، جاجیم‌، محصولات‌ دستی‌ چرمی‌، گیوه‌، انگشت‌ پیچ‌، انگور شانی‌ و شیره‌ انگور از مهم‌ترین صنایع دستی و سوغات استان همدان است گفت: هم اکنون 177 رشته صنایع دستی در این استان وجود دارد که ایجاد بازار کار برای این صنایع مهم‌ترین هدف سازمان میراث فرهنگی استان همدان است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در مورد احیای صنایع دستی منسوخ شده در استان افزود: صنایع دستی مانند موجود زنده زایش دارد چرا که برخی از رشته‌های جدید در جامعه متولد می‌شود و برخی از این رشته‌ها نیز از یادها می‌رود بر این اساس تمام تلاش این سازمان این است که رشته‌های صنایع دستی پا برجا بماند.

وی با اشاره به اینکه 15 اثر صنایع دستی همدان دارای مهر اصالت یونسکو هستند بیان کرد: تاکنون 21 اثر صنایع دستی استان همدان نشان ملی را دریافت کرده‌اند که پرونده این آثار امسال برای دریافت مهر اصالت یونسکو به سازمان ارسال می‌شود.

قاسمی به ثبت جهانی سفال لالجین اشاره کرد و افزود: با جهانی شدن لالجین انتظار داریم سفال لالجین برند معرفی صنایع دستی استان در تمام دنیا باشد و بتواند آمار صادراتی در این بخش را بیش از گذشته افزایش دهد.

وی گفت: در همین راستا هنرمند خلاق همدان در اجلاس سرانه صنایع دستی که امسال در استان اصفهان برگزار شد موفق به دریافت نشان دست خلاق شد که این نشان افتخار دیگری در مجموعه افتخارات صنایع دستی همدان به شمار می‌رود.

معاون صنایع دستی همدان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 6 درصد از اشتغال استان به حوزه صنایع دستی اختصاص دارد عنوان کرد: امروزه با پیشرفت صنعت گردشگری، صنایع دستی می‌تواند به عنوان برندی برای جذب گردشگر به شمار رود و در اشتغال‌زایی نقش مؤثری را ایفا کند.

منبع : تسنیم

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


توجه :با عرض تبریک سال نو ، سفارشات ثبت شده پس از تاریخ ۲۶ اسفند ماه به ترتیب اولویت از تاریخ 14 فروردین ماه ۱۴۰3 ارسال خواهند شد.
این رویه برای تمامی سفارشات صادق می باشد.
مجموعه آکرومارکت سالی سرشار از برکت ، سلامتی و شادی را برای شما عزیزان آرزومند است.

پشتیبانی تلگرام
از صبوری شما سپاسگزاریم