بافت بیش از 2000 تخته قالی توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

بافت بیش از 2000 تخته قالی توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هشت هزار و 600 مددجوی تحت حمایت این نهاد در سطح استان قالی بافی می کنند، گفت: این مددجویان در شش ماهه اول امسال دو هزار و 603 تخته قالی به متراژ 11 هزار متر مربع بافته‌اند و ارزش قالی‌های بافته شده طی این مدت نزدیک به 107 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایسنا، “غلامحسین پورمناف شربیانی” در این خصوص افزود: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه قالی بافان استان کارت مهارت دریافت کرده اند.

پورمناف با بیان اینکه برای ارتقای مهارت های مددجویان قالی باف آموزش های پایدارسازی و توسعه برگزار شده است، اظهار کرد: چهار هزار و 482 نفر از مددجویان قالی باف نیز در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در مورد نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالی باف خاطرنشان کرد: این مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت و بر اساس متراژ قالی تسهیلات دریافت می کنند

پورمناف همچنین تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این نهاد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند سازی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هفت هزار و 768 تخته قالی بافته شده مددجویان این نهاد به متراژ 34 هزار مترمربع فروخته شد، تاکید کرد: ارزش تولیدات مددجویان قالی باف استان افزون بر 324 میلیارد ریال بوده است.

منبع : حقوق نیوز

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.