لذت نجاری با مدل سازی (ماکت سازی )

کشتی - ماکت سازی - مدل سازی کشتی چوبی - ساخت مدل کشتی

لذت نجاری با مدل سازی (ماکت سازی )

در سراسر دنیا افراد زیادی هستند که علاقه زیادی به سرگرمی هایی از قبیل جمع آوری تمبر داشتن کلکسیون ها و مجموعه های مختلفی از اشیاء و ساخت مدل داشته و اوقات فراغت خود را با لذت و دقت خاصی به این کارها اختصاص می دهند.

در این میان ساختن نمونه ی کوچک شده ی ماشین ها هواپیما ها و کشتی ها و … که به آن ماکت سازی نیز گفته می شود نیازمند ذوق و هنر و سلیقه ی بیشتری می باشد.

گفتنیست امروزه ماکت سازی و یا مدل سازی به خودی خود به یک شغل پردرآمد بدل گشته زیرا تولید کنندگان و صاحبان صنایعی همچون خودروسازان بعد از طراحی محصولات خود غالبا نیاز به دیدن فیزیکی محصول دارند تا با مشورت و همفکری تیم های مختلف نسبت به رفع عیب محصول اقدام و محصول نهایی را با کمترین ایراد و اشکال تولید نمایند.

البته لازم به ذکر است با پیشرفت تکنولوژی تمامی کارهایی که در گذشته یک ماکت ساز حرفه ای با دقت و ظرافت خاص انجام میداد بوسیله ی یک چاپگر سه بعدی با سرعت و دقت بیشتری انجام می دهد.

کشتی - ماکت سازی - مدل سازی کشتی چوبی - ساخت مدل کشتی

در این نوشته از سری نوشته های آموزشی سایت آکرومارکت قصد داریم ساخت یک ماکت کشتی به وسیله ی چوب را به اشتراک بگذاریم همانطور که در ویدئو خواهید دید سازنده با ظرافت و دقت و سلیقه ی خاصی قطعات کوچک کشتی را برش زده و با همان سبک ساخت کشتی های واقعی ، ابتدا اسکلت کشتی را ساخته سپس بدنه را کامل میکند.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.