ساخت ماشین آر سی قسمت سوم

ساخت ماشین آر سی (رادیو کنترل) قسمت سوم

ساخت ماشین آر سی قسمت سوم

ساخت ماشین آر سی قسمت سوم

ساخت ماشین آر سی قسمت سوم : برای ساخت یک خودرو ابتدا باید از فرایند تولید آن با خبر بود و آنرا درک نمود.
چه چیزهایی پیش نیاز تولید یک خودرو می‌باشد ؟
در عصر امروز کارخانه‌های ماشین‌سازی در ابتدای امر زیر مجموعه‌هایی در بیش از چهارهزار مکان مختلف در سراسر جهان تغذیه و تکمیل می‌شوند.
به این ترتیب می‌توان گفت کارخانه تولید خودرو مکانی بوده که در آن کارگران ماهر و سیستم های رباتیک دست به دست هم ، همه اجزای لازم برای ایجاد یک محصول نهایی که از این نقاط مختلف تأمین می شوند را گردآوری کرده تا محصول نهایی تولید شود .

اجزای تشکیل دهنده‌ی خودرو

بطور کلی می‌توان اجزای اصلی تشکیل دهنده‌ی خودرو را اینگونه عنوان کرد که خودرو تشکیل شده از : شاسی که جز اساسی آن است ، بدنه : درست کردن آن یکی از فرآیندهای اصلی تولید است ، رنگ که قبل از رنگ کردن خودرو یک تیم تشکیل شده از افراد کنترل کیفیت بدنه را بازرسی می‌کند ، اجزای داخلی : که بعد از رنگ شدن بدنه خودرو به بخش مونتاژ می‌رود ، جفت کردن بدنه / شاسی : در گذشته شاسی و بدنه دو عنصر جدا از هم بودند که با گذشت زمان و رشد تکنولوژی بدنه جوری طراحی می‌شود که عملکرد شاسی با سازه زیرین در هم آمیخته شود.

تاریخچه‌ی تولید خودرو در جهان

اولین کسی که قوه‌ی محرکه بخار را شناخت دنیس پاپون بود و در ابتدای مسیر خودروسازی ،ماشین‌ها مجهز به موتور بخار دنیس پاپن بودند . خودروی ایتدایی ارتفاع استوانه آن حدود سه متر و طول لنگر آن بعضا به هفت متر نیز می‌رسید.
در سال 1885 میلادی شخصی به نام کارل فریدریش بنز اولین موتور با مصرف سوخت فسیلی را روی گونه‌ای از کالسکه نصب کرد و اولین راننده‌ی این خودرو کسی نبود جز همسر فریدریش بنز . در شواهد تاریخی آمده که اغلب مردم با دیدن اولین خودرو از آن می‌ترسیدند و آنرا اختراعی شیطانی و مهلک می‌دانستند .
با گذشت اندک زمانی با رفع نقص‌های این ارابه‌ی آتشین ، ترس بیشتر افراد از این وسیله ریخته شد و عده‌ی بیشتری برای استفاده از این ارابه‌ی محرک و خودکار استقبال کردند .
رفته رفته که از ساخت این خودرو می‌گذشت مدام سازندگان شروع به تعمیر و رفع نقص این خودروهای اولیه کردند .
اوج شکوفایی صنعت خودروسازی را می‌توان به بعد از جنگ جهانی ربط داد که در آن برهه از تاریخ هنری فورد و آلفرد اسون مدیر جنرال موتورز ، محصولات خودروسازی را از فرایند تولید دستی که صنعتگران اروپایی ترویج کرده بودند خارج کرده و به فرایند تولید انبوه کشاندند.
با شروع جنگ جهانی دوم صنعت خودروسازی در خدمت جنگ قرار گرفت و تولید انبوه خودروهای جنگی آغاز شد .
اولین خودروی وارد شده به ایران ماشین فورد بود که توسط مظفرالدین شاه قاجار از کشور بلژیک خریداری شد و به این ایران وارد شد .
اولین کارخانه اتومبیل سازی در ایران شرکت سهامی ایران ناسیونال بود که با تولید انبوه خودروی پیکان تحت لیسانس شرکت تالبوت انگلستان ، اولین تولیدات خودرو را در سال 1346 روانه بازار ایران کرد .
در سال 51 شرکت پارس خودرو نام خود را به شرکت جنرال موتورز ایران تغیر داد و شروع به ساخت دو مدل از شرولت‌های آمریکایی کرد .
پس از وقوع انقلاب در ایران و پس از آن جنگ تحمیلی ، بسیاری از شرکت‌های فروش خودرو نمایندگی‌های خود را در ایران تعطیل نمودند .
در ابتدای دهه 70، تغییراتی در بخش خودرو ایجاد شد و شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به مونتاژ مدل پژو ساخت فرانسه و پراید ساخت کره جنوبی پرداختند.
اکنون بیش از 90 درصد قطعات خودروهای ایرانی در داخل تولید می‌شوند .

اکنون با گذشت زمان و انبوه تکنولوژی شما می‌توانید با حداقل ترین متریال دست به ساخت ماشین آر سی در منزل خودتان بزنید.
متریال‌هایی نظیر کارتُن و چسب مایع برای ساخت یک مدل ماشین آر سی با تمام جزئیات کفایت می‌کند .

با این مقدمه‌ای که در ساخت و تهیه خودرو مطرح شد امروز تیم آکرومارکت بنا دارد که ساخت یک خودرو که تک تک قطعات آن با دست ساخته می‌شود را در 3 پارت به شما عزیزان ارائه نماید .
برای مشاهده دو پارت ابتدایی این پست به لینک‌های درج شده در قسمت زیر مراجعه فرمایید .

برای مشاهده دو پارت ابتدایی آموزش ساخت ماشین آر سی قسمت سوم به دو پست اخیر مراجعه فرمایید
برای ورود به صفحه فروشگاه آکرومارکت کلیک کنید

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (3)

  • محمود پاسخ

    واقعا خلاقانه درست شد من حیرت زده شدم خواستم بدانم که چرخ دنده و لوازم خریدنی آن را در کجای تهران میتوان پیدا کرد لطفا جواب دهید
    با تشکر…

    شهریور 16, 1398 در 5:11 ب.ظ
    • Akromart پاسخ

      سلام فروشگاه های رباتیک

      شهریور 17, 1398 در 4:11 ب.ظ
  • ابولفضل پاسخ

    good

    آذر 26, 1399 در 11:30 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.