ساخت فندک الکتریکی

ساخت فندک الکتریکی-آتش‌زنه-اجاق گاز-فندک Zipo-

ساخت فندک الکتریکی

از وقتی که انسان توانست آتش را کشف کند، این عنصر به یکی از حیاتی‌ترین عناصر موجود در زندگی او تبدیل شد. بواسطه آتش، غافله تمدن با سرعتی بیش‌تر در مسیر رشد و تعالی قرار گرفت. این تنها آغاز مسیر بود، چرا که بوسیله آتش، آهن نیز به زندگی انسان‌ها وارد و تغییرات شگرفی را پدید آورد. از آن پس بود که آهن سرد و سخت در دل آتش گداخته شد و به هر شکلی که انسان اراده می‌کرد درآمد. اما در ابتدا، روشن کردن و روشن نگه‌داشتن آتش به دلیل نداشتن ابزار لازم برای این کار، کاری سخت بود و دشوار. چنانکه برای برساختن آتش لازم بود برای مدت مدیدی دو تکه چوب را به یکدیگر سایید تا آتشی برپا شود. اما با رشد و تکامل اندیشه انسان، این سختی و دشواری نیز مانند نمونه‌های بسیار، سهل و ساده شد. بگونه‌ای که امروزه دیگر بوجود آوردن آتش به ساده‌ترین کار ممکن بدل شده است. تنها کافی است ابزار این کار را در دست داشت. به عنوان مثال، با ساخت فندک الکتریکی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در هر مکانی که باشید، می‌توانید آتش را در اختیار بگیرید.

با این وصف، آتش عنصری است که همیشه و در همه حال یاری‌گر و مورد نیاز ماست. بدون آتش نه صنعتی باقی‌ ‌ماند و نه حرکتی. حرکت به این دلیل که بسیاری از وسایل نقلیه بواسطه عمل احتراق و پدید آمدن آتش در موتورشان، نوانایی حرکت را به دست می‌آوردند. پس می‌بینید که زندگی ما انسان‌ها تا چه میزان به آتش وابسته است. البته نباید کاربردهای ساده‌تر، اما ضروری‌تر این عنصر گرمابخش را از یاد برد. چرا که ما انسان‎‌ها غذا و خوراکی را برای زنده ماندن می‌خوریم، به وسیله همین آتش پخته می‌شود. بسیاری از غذاهای خوش‌طعم و لذیذ، درست به خاطر قرار گرفتن در معرض آتش است که چنین خواستنی و دل‌پذیر می‌شوند. از اینرو اجاق‌گازهای خانگی که تمامی فرایند پخت و پز را برای ما انجام می‌دهند، از ضروری‌ترین وسایلی است که می‌بایست برای محل زیست و زندگی تهیه کرد. اما همین اجاق گازها نیز به وسیله‌ای بهع عناون آتش‌زنه، برای روشن شدن و برافروختن شعله‌شان نیاز دارند. وسیله ای مثل فندک. پس ساخت فندک الکتریکی می‌تواند یک کاردستی به دردبخور و ضروری محسوب شود.

اگر نگاهی گذار به وسایل موجود در منزل‌تان بیاندازید، نمونه‌هایی را خواهید یافت که قابلیت ساخته شدن به دستان پرتوان و خلاق شما را دارند. در اصل از همان ابتدا نیازی به خرید نمونه آماده این وسایل و هزینه کردن برای آنها نبوده است. یکی از این وسایل، فندکی است که شما روزانه برای برپا کردن آتش از آن بهره می‌برید. تنها کافی است ابزار لازم برای ساخت و نیز نقشه کلی این وسیله را بدانید، آن هنگام به سادگی می‌توانید یک نمونه کاربردی‌اش را برای خود بسازید. حال اگر علاقه‌مند با ساختن وسایل مورد نیازتان هستید، حتی به عنوان کاردستی، ما به شما شیوه ساخت فندک الکتریکی را آموزش می‌دهیم.

پی‌نوشت: از آنجا که همگی شما دوستان همراه به ساخت کاردستی و انجام امور فنی علاقه‎‌مند هستید، نیازی به توضیح واضحات و معرفی وسایل مورد نیاز در ساخت فندک الکتریکی نیست. اما برای آگاهی کامل و بی هیچ نقطه مجهولی باید بدانید سیمی که در ساخت این فندک به عنوان بخش حرارت‌ساز، “سیم المنت” می‌باشد. این وسیله را به راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های ابزار الکتریکی تهیه نمایید.

ساخت فندک الکتریکی-آتش‌زنه-اجاق گاز-فندک Zipo-

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (5)

  • hesam پاسخ

    من ساختم ولی چرا سیم المنت رو گزاشتم ولی خیلی داغ نشود

    بهمن 12, 1396 در 10:51 ب.ظ
  • hesam پاسخ

    ببخشید لطفا جواب بدید ممنون سیم المنت من داغ شد ولی رنگ نارنجی نگرفت و چیزی رو نسوزونت
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    بهمن 12, 1396 در 10:54 ب.ظ
    • Mojtaba Tohidi پاسخ

      سلام دوست عزیز سیم های المنت با توجه به قطرشون مقاومت های متفاوتی دارند اگر المنتی که استفاده کردید سرخ نشد از طولش کم کنید انقدر کم کنید تا سرخ بشه

      بهمن 13, 1396 در 6:12 ب.ظ
  • امیر مهدی پاسخ

    دانلودش چی جوریه

    خرداد 31, 1397 در 12:46 ب.ظ
    • Mojtaba Tohidi پاسخ

      سلام دوست عزیز برای دریافت لینک دانلود مورد درخواستی رو به ادمین کانال تلگراممون بفرستید @akroket

      خرداد 31, 1397 در 1:00 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.