ساخت دستگاه پوست‌کن بادام زمینی

دستگاه پوست کن بادام زمینی

ساخت دستگاه پوست‌کن بادام زمینی

ساخت دستگاه پوست‌کن بادام زمینی

خشکبار یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین خوراکی‌ها برای ما ایرانی‌هاست. بسیاری از لحظات ماندگار و خاطره‌انگیز برای ما با عنصری همیشگی همراه بوده است. خشکبار را در همه خانه‌ها به اقتضای ایام می‌توان یافت.

به ویژه در روزهای ویژه‌ای همچون ایام نوروز و شب چله که ریشه در سنت‌های دیرینه ما دارند، خشکبار جزء لاینفک پذیرایی‌ها محسوب می‌شود.

برای مشاهده ملموس چنین علاقه و استقبالی از خشکبار و تنقلات کافی است در مناسبت‌های ویژه‌ای همچون شب یلدا به بازار و راسته خشکبار مراجعه کنید. ازدحامی را خواهید دید که نمک و طعم ماندگارش تا مدت‌ها در ذهن و دهان ما باقی می‌ماند.

اما چیزی که مشخصه بارز بسیاری از انواع خشکبار است، پوست کندن آنهاست. البته پوست کندن خشکبار و تنقلات اگرچه با سختی و مشقت نسبی همراه است، اما همین هم خود عاملی در محبوبیت این دست از خوراکی‌هاست. عاملی که موجب سرگرم شدن ما و گذران وقت می‌شود. به عنوان مثال تخمه شکستن فعالیتی است کاملا دوست داشتنی که ضمیمه بسیاری از خاطرات خوش و ماندگار ماست.

 

اما همین تخمه شکستن و پوست کندن هم متناسب با زمانه گویی به مرور به شیوه و فعالیتی اضافه بدل می‌شود. بگونه‌ای که حالا بسیاری از محصولات تولیدی در میان خوراکی‌ها را خشکبار پوست‌کنده و بسته‌بندی شده تشکیل می‌دهند. محصولاتی که این روزها از چنان تنوعی برخوردارند که انتخاب را برای ما بسی سخت و دشوار نموده است.

یکی از محبوب‌ترین نوع از انواع خشکباری که موارد مصرفی بسیاری هم دارد، بادام زمینی است. از این دانه گیاهی در بسیاری از محصولات غذایی و خوراکی‌ها به عنوان مکمل و طعم دهنده نیز استفاده می‌شود.

اما شاید بیشترین کاربرد آن را بی‌شک می‌توان به عنوان تنقلات در نظر گرفت. از این رو نوع پوست‌گرفته و فرآوری شده آن این روزها خریداران بسیاری در فروشگاه‌ها دارد. به همین دلیل ماشینی که قابلیت پوست کردن بادام رمینی را بدون خرد کردن آن داشته باشد، یک ماشین کاربردی و مفید به شمار می‌آید.

دستگاه پوست کن بادام زمینی

از اینرو شما نیز گه بی‌تردید از علاقه‌مندان تنقلات و خشکبار هستید، می‌توانید با نیروی خلاقه خود و البته مشاهده ویدیوی بارگذاری شده در تارنمای آکرومارکت، یک دستگاه پوست کن بادام زمینی برای خود بسازید. تنها کافی است ویدیو را تماشا کرده و با شیوه ساخت این ماشین آشنا شوید.

این دستگاه با استفاده از دو آرمیچر گیربوکس دار قابل ساخت است که از فروشگاه سایت می توانید تهیه کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (4)

  • علی پاسخ

    سلام میشه اندازه‌ی تخته هاشو بگید

    آبان 2, 1398 در 3:44 ب.ظ
  • طاها پاسخ

    میشه بگید چند تا آرمیچر لازمه
    یا باتری هم لازمه

    بهمن 14, 1399 در 8:49 ب.ظ
  • طاها عزیزیان پاسخ

    میشه اندازه تخته ها ویا نقشه ساخت رو بفرستین

    مرداد 11, 1401 در 7:17 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.